Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#272175
Er der andre der har oplevet problemer med HDMI 1/MHL. Igår opdaterede jeg til allernyeste FW gennem USB og hvis jeg skifter min Yamaha soundbars HDMI skifter TVet automatisk over til HDMI 2, selvom det er HDMI 1/MHL der er forbundet og kommer ikke noget billede. Hvis jeg skifter til HDMI input 1/MHL, bliver den på HDMI 2 indtil jeg vælger sources og HDMI 1/MHL. Jeg har slået EasyLink fra på TVet og HDMI kontrol har jeg også slået fra på soundbaren uden nogen forskel.

Til sidst satte jeg HDMI kablet over i HDMI 2 på TVet så virkede det, men HDMI1/MHL skal da også virke.
#273232
Jeg har den seneste lille uge nydt at se VM Fodbold i 4K HDR på skærmen. Hold nu op en forskel, når der sammenlignes med det "almindelige" signal på hhv. TV2 og DR. Både skarphed, farver og kontrast er væsentligt forbedret. Det er lækkert endeligt at få testet skærmens HDR HLG funktionalitet af. Det virker til, at der var lidt mindre problemer med signalet i de første par kampe, hvor UHD nogle gange hoppede af. Jeg oplevede det i forbindelse med slowmotion replays. De seneste dage har jeg ikke oplevet dette.

Eneste minus er at jeg stadig observerer en smule "slør" omkring bold, spillere mv. i bevægelse. Jeg har forsøgt mig både med de motion indstillinger, der er anbefalet ifm FP anmeldelse af skærmen og med den predefinerede profil "Sport". Jeg synes resultatet er nogenlunde det samme. Mon det ligger i kilden?

Som skrevet i en anden tråd her på FP har jeg også observeret, at billedet er en smule mørkere på TV2 UHD kanalen (Skærmen skifter automatisk til HDR profil, som jeg har konfigureret med udgangspunkt i anbefalinger fra andre sites samt input her fra tråden). Det er især tydeligt når man går fra kampfeed til studiet, nyheder, reklamer mv. hvor det, så vidt jeg har forstået, er en form for opskallering, som TV2 selv foretager. Min skærm forbliver i hvert fald i HDR mode og jeg synes ikke det forringer billedet. Tværtimod fremhæver det den øgede kontrast, eks. hvis en i studiet har en hvid skjorte på.

Det skal nævnes at jeg modtager signalet fra Stofa via kabel. Er der andre som har kigget VM bold i høj kvalitet og vil dele jeres erfaringer?
#273503
Har I lagt mærke til at man med den nye update (22 juni tror jeg) kan sætte Ambilight i nationale farver, for eksempel de danske. Meget morsomt indslag. :-) Hvad der ellers er i den ved jeg ikke. Sikker nogen små justeringer. Håbede lidt på HDR10+ selvom jeg ikke har noget at bruge det til pt. ;-)

Jeg er i øvrigt særdeles tilfreds med 4K HDR kvaliteten fra Stofa kabel tv.
#273772
undrer mig over at jeg engang imellem får besked på skærmen om at starte skærmrens,
jeg efterlader altid tv på standby, altså slukket på remoten, så skulle renseprocessen køre
hvergang ? har også prøvet at starte manuelt( ved ikke hvor godt det er for skærmen) så kommer
der en besked om at processen er gennemført
#273792
Mit beder om det samme efter ca 5 timer.

Jeg plejer blot at afvise og så fortsætte mit overdrevne kiggeri. Har kigget grundigt og kan ikke finde en måde at slå det fra på. Ville måske også være lidt dumt, hvis det kom til en garanti - sag.

Skærmen skulle meget gerne rense efter at være sat i stand-by. Jeg kan godt sorte processen manuelt.
#274021
Lidt spøjs indspark, men er i glade for jeres skærme, havde i ønsket at have valgt en anden? Jeg står og overvejer at tage ud og købe skærmen i Elgiganten i morgen til 9k? Jeg kommer ikke til at have eksternt udstyr eller lignende, så de problemer der er listet i tråden mht. det er jeg ikke bange for :)
#274023
Jeg har ikke fortrudt et sekund.
Fremragende billede, nemt at installere og ret pænt.
Ambilight, er der delte meninger om, jeg kan godt lide det.

Jeg har ingen problemer med de ting jeg har tilsluttet.
Smart tv fungerer som det skal.

En anbefaling herfra!
#274132
Hej alle sammen,

Har lige købt 55POS9002 i går og er rigtig glad for TV'et - dog kan jeg ikke få tastaturet bag på fjernbetjeningen til at virke.
Den "almindelige" fjernbetjening virker fint, men hvis jeg skal taste koder ind, og dermed forsøger at bruge tastaturet på bagsiden, så sker der ingen ting når jeg trykker på knapperne.
Har I nogle tips & tricks til at få tastaturet til at virke?
Jeg har forsøgt at "paire" fjernbetjeningen, men den beder mig om at trykke "Pair (dvs. "settings-knappen ") i 3 sekunder, og selvom jeg holder knappen inde i 5-10 sekunder, så parer den ikke...
#274135
Mange tilykke med dit nye tv. Det bliver du glad for.

Mht remote; prøv at tjekke forbindelser. Er bluetooth slået til, det skal det være når du bruger tasteturet og stemmestyring.

Mener at menu punktet blot hedder forbindelser.
#274144
Pede8000 skrev:Mange tilykke med dit nye tv. Det bliver du glad for.

Mht remote; prøv at tjekke forbindelser. Er bluetooth slået til, det skal det være når du bruger tasteturet og stemmestyring.

Mener at menu punktet blot hedder forbindelser.
Mange tak - det giver jeg lige et forsøg!
#275367
Er der nogle af jer andre som har udfordringer med hbbtv for DR? Jeg får bare en fejlbesked når jeg prøver at starte et program gennem hbbtv

DR supporten siger at det er et kapicitetsproblem som Philips har anerkendt og Philips supporten siger at det måske bliver ordnet i den nye version af firmwaren som skulle komme til november. Men jeg har stadig ikke fået nogen forklaring på hvad det rent faktisk er der er problemet.

Any thoughts?

/Kim
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 36