Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jodde
#17616
Hejsa !
Lillemor har endelig "givet lov til" at vi skal have en fladskærm...
Et hold af vores venner har netop købt et PHILIPS 32PF5331 LCD i Expert, til 6.000 kr. Har været oppe hos dem, og se billedet / kvaliteten, og umiddelbart virker det ok. Men jeg er personligt ikke så vild med Philips, ligesom jeg gerne vil have en lidt større skærm. Så har kigget på denne skærm ved Hi-Fi klubben: SAMSUNG LE-40S71B LCD TV til 9.000 kr.
Så derfor: Er det et godt fjernsyn til prisen, eller "er det logik", at man ikke får noget 40" kvalitets tv til under f.eks 10.000 ???????
Og hvad er jeres vurdering af mærkerne ? Er det "forkert", hvis jeg syntes at Samsung eller Pioneer er et bedre køb end et Philips ??
(Og hvad med Sony Bravia ?? Syntes det ser ud til at de har lavet noget fornuftigt dér...)
Håber på jeres hjælp / vejledning, da I sikkert har jeres egne erfaringer at dele ud af.

På forhånd mange tak !

Ser frem til at finde ud af, om vi skal have 32" / 37" / 40", eller bare en 7" til bilen... :-P
Af Kief
#17617
Jodde skrev:Hejsa !
Lillemor har endelig "givet lov til" at vi skal have en fladskærm...
Et hold af vores venner har netop købt et PHILIPS 32PF5331 LCD i Expert, til 6.000 kr. Har været oppe hos dem, og se billedet / kvaliteten, og umiddelbart virker det ok. Men jeg er personligt ikke så vild med Philips, ligesom jeg gerne vil have en lidt større skærm. Så har kigget på denne skærm ved Hi-Fi klubben: SAMSUNG LE-40S71B LCD TV til 9.000 kr.
Så derfor: Er det et godt fjernsyn til prisen, eller "er det logik", at man ikke får noget 40" kvalitets tv til under f.eks 10.000 ???????
Og hvad er jeres vurdering af mærkerne ? Er det "forkert", hvis jeg syntes at Samsung eller Pioneer er et bedre køb end et Philips ??
(Og hvad med Sony Bravia ?? Syntes det ser ud til at de har lavet noget fornuftigt dér...)
Håber på jeres hjælp / vejledning, da I sikkert har jeres egne erfaringer at dele ud af.

På forhånd mange tak !

Ser frem til at finde ud af, om vi skal have 32" / 37" / 40", eller bare en 7" til bilen... :-P
Min personlige holdning er at du betaler meget for navnet når vi snakker Philips. PF5331 er ikke en dårlig skærm, men jeg vil mene du kan finde noget bedre hvis det du går efter andre mærker.

40" S71 er ikke nogen fantastisk skærm på analoge signaler men på dvd og andet er den ganske hæderlig. Det er ikke noget dårlig køb hvis man kan gå lidt på kompromis med kvaliteten for at få et stort tv.

Hvis ikke det skal være nogen af de overstående, så kig efter Toshiba's skærme, de er rigtig fornuftige! Og du kan få 42" c3000p i tyskland for under 10.000 ... et godt køb...

Men jeg kan kun råde dig til at tage ud i butikkerne og kigge på de forskellige skærme og så vudere ud fra hvad du ser ... det er jo trods alt dig der skal være tilfreds.
Af Joso.dk
#17618
Skal du ikke bruge skærmen til computeren, ville jeg gå efter Panasonic PV60 ... De fleste vil nok foretrække Plasma frem for LCD, hvis vi taler analog fjernsynskig og DVD, og dette TV er noget af det bedste i prisklassen.

www.tapeconnection.dk Kører tilbud på forsiden. (8999,- for 42")
Af Jodde
#17619
Kan godt være man skulle overveje Panasonic. Kender ikke så meget til dem, og troede måske mest det ikke var så godt. Men man bliver jo heldigvis positivt overrasket en gang imellem... Lyder i hvert fald spændende. Men er enig i kommentarerne omkring Philips, så det bliver det nok ikke. Så valget er vidst nu mellem Sony / Samsung / Panasonic / Pioneer. Og helst større end 32". Gerne 37" - 42".
Af Angel
#17624
Hvis du ikke skal have et mediecenter tilsluttet til fladskærmen, så gå efter plasma, da du får mest for pengene i dette tilfælde. Pioneer og Panasonic laver de bedste plasma tv. Og du skal betale meget for et LCD før det kan sammenlignes med plasma.