Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TYBO
#17544
Jeg leder efter et TV til soveværelset.
Det skal helst være ca. 40".
Det skal have HDMI + Digital tuner som kan klare danske undertekster + være HD ready.
Jeg har før ledt på Hifipriser på de 3 betingelser men jeg er bange for at jeg overser nogle modeller her.
Den viser f.eks. ikke Sony KDL-40U2000E på den søgning. Den skulle have disse 3 ting.
Er Sony KDL-40U2000E det bedste køb lige nu i denne prisklasse (8995kr) eller overser jeg nogen.
I Bilka har de Sony KDL-40U2000K til lige under 10000 i næste uge men hvad er forskellen på Sony KDL-40U2000E og Sony KDL-40U2000K ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#17547
Jeg ville tage et Panasonic PV60E i 37" i stedet. Den koster under 10.000 kr. og giver dig et ret godt TV billede ift. et LCD TV.
Af LungBrush
#17549
u2000 serien er ihvertfald noget hakkelse, frygteligt billede selv med dvb-t

jeg ville også gå efter en pana i 37 tommer ... evt, den nye serie px70 der er flottere rent udseendemæssigt. Den burde kunne forhandles ned på 10,5 eller lidt under
Af TYBO
#17553
yakken: den har jo ikke digital tuner ? og 42 modellen er kun 500kr dyre.
Jeg har kigget lidt på Panasonic 42PX60E i stedet og den tiltaler mig meget.
Men så læser jeg dette: http://www.easyshopping.dk/default.asp? ... &catid=356

Der står at det ikke er sikkert at den digitale tuner kan vise danske tekster og så er det jo ikke så fedt ? er dette en fejl ?

Hvordan er det lige med Plasma skærme når man bestiller dem.
Jeg er mest til Plasma men man må ikke ligge dem ned har jeg hørt.
Hvordan undgår man dette når en fragtmand kører dem ud ?

LungBrush: Er den så dårlig ? jeg må indrømme at jeg aldrig har set den med TV i virkligheden så jeg skal ikke kunne sige noget omkring det men mange roser den da. PX70 skærmene er fede men der mangler 3 tommer :) mindst! og så er prisen lidt for dyrt. Det skal jo kun være en skærm til soveværelset. Den i stuen skal jo nok være lidt sjovere :)
Af LungBrush
#17559
Hvis du bestiller hos godpris.dk kører de den selv ud, så er du sikker på ordentlig behandling af skærmen ... der har jeg fået tilbudt en 37 px70 ved at maile til 10.799 - den kan sikkert komme længere ned ved en "rigtig" forhandler.

Desværre for mig har den raporterede issues med xbox 360 spil og det kommer til at være en del af mit forbrug så jeg er lidt i syv sind lige nu ... står mellem den og en C3030D toshiba også i 37 tommer. (måske var den et bud... skulle virke med dvb-t herhjemme og kan fåes til 7500 med fragt fra tyskland og 42 tommeren lander vist lige under 9000 dernede fra)

og ja den er altså ikke god den Sony. Har set den mange steder med alm. tv på efterhånden og har en kollega der har 26!! tommeren og selv på den er billedet grynet og ikke særligt pænt.
Af TYBO
#17568
Jeg er ikke kommet så meget videre. PX70 er over budget og de andre har ingen digitaltuner / problemer med digital tuner.
Er der ikke andet interessant på markedet eller skal man vente lidt endnu ?