Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#335277
Rasmus Larsen skrev: 4. okt 2021, 06:32 48" LG A1 OLED til 3.999 kroner i denne uge: https://www.flatpanels.dk/tilbudsjagten.php

Det må efterhånden være meget billigt at producere OLED-paneler (i Kina).
Og chipset måske meget dyrere i kurs, så A1 er perfekt, fint panel men ringere chipset, som de måske har overskud af.

Tror dog stadig mange entry level kunder vil kunne være glad for en A1, så længe panelet ikke dør efter 2 år, pga burnin , så de måske heller ikke ser som nye kunder på OLED :)
Af Vasen
#335330
Surt jeg ikke har plads på "kontoret" til 48". Fint pris for en highend PC monitor (har ikke behov for mere end 60hz). Det må betyde at 42" (når den kommer) må blive vanvittigt billig!
Brugeravatar
Af ThomasFogt
#335335
Tak for tilbud-trackingen - slog endeligt til da C1 48" var kommet ned i 6.000kr, og hold op et flot billede!
Købte også Powers Calman calibrering til - endte med at få den for 500 kr. til både SDR og HDR - men må sige, at jeg ikke synes det er pengene værd. Forskellen på ISF indstillingerne er minimal... Dog er jeg langt fra enthusiast :)
/T
Af Globulus
#335388
bbplayer skrev: 7. okt 2021, 18:55
jeppebo skrev: 6. okt 2021, 20:28 Bilka sætter prisen på 55" C1 op igen fra på fredag (https://avis.bilka.dk/bilka/naeste-uges-avis/?page=48). Tror I, at vi vil se generelle prisstigninger pga. chipmangel?
De har helt slettet LG OLED skærme på websiden, så de går seriøst ind for at stoppe bestillingerne :)
lg.JPG
Hvad mener du?

C1 55" er stadig på deres hjemmeside og prisen er fortsat 8.555 kr., uanset hvad tilbudsavisen (gældende fra i dag, fredag d. 8/10) måtte sige:
https://www.bilka.dk/produkter/lg-55-ol ... 200034778/

Bemærk: Max 20 per kunde!
Vedhæftede filer
Bilka - LG OLED C1 - 08-10-2021 09-45-20.png
Bilka - LG OLED C1 - 08-10-2021 09-45-20.png (359.47 KiB) Vist 2005 gange
Af Globulus
#335390
Ningnang skrev: 6. okt 2021, 19:18 Når man kigger på dagens priser, er det lidt syret at læse side 1 i denne tråd💵💵💵💵
Eller hvis vi går helt tilbage til starten:
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1383297710

Jeg husker stadig, da jeg selv så denne model til 79.999 kr. i Bilka i slutningen af 2013 og tænkte, at sådan et skulle jeg bare have, når det kom ned i en pris under 30.000 kr.

Her 8 år efter sidder jeg stadig og kigger på mit 46" Sony LCD TV med Quantum Dot-teknologi, 240 Hz native panel, >5.000:1 native contrast ratio, 3D, all-metal back, ingen PWM, osv osv. They don't make'em like they used to. Ja, OLED kom ned i en pris under 30.000 kr., men selv til 8.000 kr. eller mindre er jeg stadig ikke blevet fristet til at udskifte mit gamle "unicorn" Sony LCD TV.
Brugeravatar
Af bbplayer
#335430
Globulus skrev: 8. okt 2021, 09:47
bbplayer skrev: 7. okt 2021, 18:55 De har helt slettet LG OLED skærme på websiden, så de går seriøst ind for at stoppe bestillingerne :)
lg.JPG
Hvad mener du?
Nu vedhæfter du et billede, hvis du kan se dette, så kunne du også se mit billede, så hvad undrer du dig over, når jeg ikke kunne søge på nogen som helst LG skærme? At det virker 1 time eller 2 dage senere, kender jeg intet til, det virkede ikke da jeg prøvede :)

Engang imellem så er det godt at se dato på det man svarer :) når du reagerer 1 dag senere?
Af Globulus
#335435
bbplayer skrev: 10. okt 2021, 08:17
Globulus skrev: 8. okt 2021, 09:47
bbplayer skrev: 7. okt 2021, 18:55 De har helt slettet LG OLED skærme på websiden, så de går seriøst ind for at stoppe bestillingerne :)
lg.JPG
Hvad mener du?
Nu vedhæfter du et billede, hvis du kan se dette, så kunne du også se mit billede, så hvad undrer du dig over, når jeg ikke kunne søge på nogen som helst LG skærme? At det virker 1 time eller 2 dage senere, kender jeg intet til, det virkede ikke da jeg prøvede :)

Engang imellem så er det godt at se dato på det man svarer :) når du reagerer 1 dag senere?
OK.

Jeg går ud fra, at du har valgt Elektronik -> TV -> LG TV -> LG OLED TV, hvilket har resulteret i https://www.bilka.dk/brands/lg/lg-tv/lg ... g-oled-tv/ og at det var dette link, der gav fejlen.

Min indgangsvinkel var blot at skrive "LG C1" i søgefeltet og så klikke på det direkte link til 55"-modellen. Om det sidste så har fungeret på samme tidspunkt som det første fejlede, skal jeg ikke kunne sige, men du skrev (i spøg) at "De har helt slettet LG OLED skærme på websiden, så de går seriøst ind for at stoppe bestillingerne" og jeg tror ikke, at det på noget tidspunkt ikke har været muligt at tilgå produkterne med den metode jeg benyttede, selv om en overordnet filter-funktion måtte have været ude af drift.
Af stuckwithplasma
#335438
Hvad er jeres forventning til prisudviklingen for LG 55" C1 henover de kommende måneder? Er der eksempelvis udsigt til en attraktiv pris til Black Friday eller er det urealistisk med den overordnede situation med chip-shortage osv?
  • 1
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 192