Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af DaneLaw
#274401
Flippet lige at blive ajour med prisudviklingen her de seneste måneder og ja havde egentlig også ventet en større prisreduktion på ens 3/4 år gamle LG OLED B7V
men det var nogle stærke priser som B7V gik til tilbage i Oktober 2017 hvor produktprisen var 9005 DKK for en B7V (eller rettere 9777 inkl. en 772 DKK Netflix værdikode) som jeg personligt følte var 1 til 1 afskrivning da man næppe var kommet uden om dette med 4K Dolby vision TV i hjemmet.

Her godt 3/4 år efter' har jeg generelt været meget imponeret af OLED tech... har ikke oplevet skyggen af retention eller andre gener, selvom det bliver brugt efter alle kunstens regler dels til computer-monitor hvor jeg stadig kæmper for validere 120hz FHD feature selvom diverse browser test lister hz til 60hz selvom windows lister den aktivt til 120hz , https://imgur.com/a/BDmOYal
-og dels bruger jeg den som gaming monitor til Xbox X hvor HDR effekten i den grad er noget at skrive hjem om, foruden almindeligt brugsmønster som ordinært TV og NAS media-center..
Har forresten prøvet at tjekke via termisk IR radiometric kamera med nogle ensartede colorslides for at se om jeg kunne sanse mulig uensartede ældning af panelet men ikke noget jeg blev klogere af, der var lidt IR glød forneden i segmenter og lidt midtpå i begge sider, men lader til at være bagvedliggende hardware og så er der en del IR reflection fra den glatte spejlede-overflade så det gør det hele lidt tricky..

-Men afgjort været glad for mit køb, og noget at de vigtigste for mig dengang, var ikke at imødekomme en for stor afskrivning på købet, her er billeder fra den morgen (Gentofte EG afd.) hvor man stod i kø fra kl .7 om morgen , var vist sidst i Oktober efter man havde noteret et opslag fra Flatpanels tilbudsside (tak), selvom man ikke havde behøvet køkulturen' da det blev solgt til den attraktive pris fra fredag til Søndag, men var nu megt hyggeligt croissanter & kaffe (ej et decideret åbningstilbud' var alene et modsvar på en konkurrende forretnings åbningstilbud)


Billede

Billede
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#274404
DaneLaw skrev:-og dels bruger jeg den som gaming monitor til Xbox X hvor HDR effekten i den grad er noget at skrive hjem om, foruden almindeligt brugsmønster som ordinært TV og NAS media-center..
Jeg har desværre ikke Xbox One X, men jeg synes, at konsolspil er en lidt overset vinkel ift. HDR. Der er virkelig noget at hente på denne front og jeg nyder virkelig HDR i de mange grafisk flotte spil, som udkommer i dag. Pt. spiller jeg Assassin's Creed Origins :)

Hvis man er til spil, skal man i hvert fald ikke snyde sig selv for oplevelsen af HDR.
Af lennon
#274468
Måske det er den kritiske bundgrænse i forhold til lagerafskrivning . . Og man ønsker måske heller ikke at udvande teknologien .
Af MortenTorm
#274528
Rasmus Larsen skrev:PeterD: Der skulle ikke gå længe. I denne uge er 55" OLED fra både Philips og Panasonic nede i 8.999 kroner :)

- 55" Philips POS9002 8.999 kr.
- 55" Panasonic EZ950 til 8.999 kr.
- 65" LG B7 til 15.999 kr.

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1320152757

Mht. hvornår man skal købe så tror jeg, at B7 og C7 snart udgår. Lagrene skal formentlig bare tømmes. EZ950 forsvinder nok også meget snart til fordel for FZ800. Philips POS9002 tror jeg får lov til at fortsætte indtil september, hvor 803-serien overtager. Sony A1 tror jeg udgår indenfor et par måneder, da der går rygter om en afløser.
Med hensyn til Sony A1. Når nu A1 udgår inden for et par måneder, tror du så det betyder, at den bliver yderligere nedsat?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#274540
MortenTorm skrev:Med hensyn til Sony A1. Når nu A1 udgår inden for et par måneder, tror du så det betyder, at den bliver yderligere nedsat?
Umiddelbart så tror jeg ikke, at 55" bliver meget billigere end pt. Måske 500-1000 kr. 65" er der muligvis lidt mere at hente på. Men det er rent gæt - jeg har ikke modtaget info fra hverken Sony eller forhandlere.
Brugeravatar
Af bbplayer
#274769
Hvordan bestiller hos mediamarkt, du kan jo ikke vælge Danmark som modtager land?

Så er prisen jo afhentning i nærmeste butik (Schleswig).
Brugeravatar
Af bbplayer
#274787
Så de gode priser vil for nogen ikke være så gode, hvis transport er via sjælland og færge og nærmeste mediamarkt by derfra. Den går nok lige hvis man bor i sønder jylland :)
Af Gromit
#275037
Sony AF8 65" til 22.999.- er sgudda et meget godt tilbud med en besparelse på Kr. 5500.-

Er det ikke den laveste pris hidtil, og værd at slå til efter?
  • 1
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 192