Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#16374
Hej skal til at købe et plasma tv som skal være 50" men hvilket skal jeg vælge, har en viasat satelit modtager plus et souround anlæg samt en dvd der skal tilsluttes, skal bruges til at se film og tv på ...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#16399
De to bedste bud er nok Panasonic og Pioneers nyeste serier. Panasonic kommer desuden med deres nye PX70 PX700 indenfor få uger, så de kan jo være ganske interessante for dig at kigge nærmere på.

Panasonic og Pioneer er dem der for det meste anbefales, fordi de leverer et fint billede, og fordi ikke mindst Pansonic er et rigtig godt køb til pengene.

Jeg håber desuden på at få et plasma Tv fra Hitachi hjem til test indenfor nogle uger. I udlandet er Hitachis topserier også ret rost, så det bliver spændende at kigge nærmere på.
Af jrdk
#16429
tak Rasmus. men hvad hedder deres serie som du taler om . :)
Af jrdk
#16441
Tusinde tak for hjælpen :) :)
Af dane74
#16476
Eller vent til pioneers nye serie hvis du kan vente til aug sept.Der går rygter om at pioneer vil rykke release til sommer?? For at matche panasonics release datoer bedre af konkurence hensyn..
Kender en der så sed sidste år og de nye pioneer i år
han gik begge gange ud med den mening at dette var generationer foran alt andet han havde set af fladskærme..
men det er jo lige hvor lang tid du kan vente på en 50er
Af Har Brug for 32"
#16674
LG har også lavet nogle okay skærme, også i 50", der er smule billigere end de to andre. Du skal dog være opmærksom på, at I nogle af dem er der ikke højtalere i.
Af Soffe
#17527
Jeg er helt klart til Pioneer, da jeg mener det er den bedste skærm (og kønneste) men vil klart anbefale, at få efter modelen med analog tuner, da du i forvejen modtager det meste TV på en digital satbox og syntes ikke det er 1500 kr værd, at kunne modtage DR1 og TV2 digitalt når du kan det i forvejen (;
Brugeravatar
Af azrael
#17537
Hvis der er tid til at vente til maj, så var den nye Panasonic TH-50PZ700 måske noget? Det er en Full HD model (1920x1080 pixels) og den har også 1080p HDMI indgang. P & P Radio, som er det lokale Panasonic Center i Århus, har den stående til kr. 32.995, som jeg stærkt går ud fra er Panasonic DKs vejl. udsalgspris.

Ellers ville jeg kigge på de "mindre" nye Panasonic modeller (PX70/PX700), hvor 50" modellen typisk kommer med et panel på 1366x768 pixels. De modeller starter prismæssigt fra kr. 21.995 (igen taget fra P & P Radios prisliste). Man kunne så argumentere om man måske skulle smide de 11000 oven i og få den helt store model, når man alligevel skal smide så mange penge på bordet.
Af Soffe
#17555
azrael det lyder ellers som en rigtig god deal, hvis det kommer til maj.

Har været ude hos et Panasonic center idag, og der nævnte han 700 modellen (kender ikke såå meget til Panasonics modeler) men han sagde intet om at den var Full HD, men hvis dine oplysninger passer, så vil jeg da klart anbefale at vente på den, og se om den er noget værd (;

EDIT: Efter nærmere undersøgelse (instalering af excel så jeg kunne læse produktblad) så står der at opløsningen på deres "1080p" skærm er kun 1,366 x 768 så det er der ikke meget Full HD over (;
Brugeravatar
Af azrael
#17564
Du gjorde dig ikke den umage at klikke på det link i mit tidligere indlæg? Det er oplysninger direkte fra en autoriseret Panasonic forhandler *og* såvidt jeg kan se kommer "produktbladet" (JPG filen) også fra Panasonic. Det er dog ikke klart, om alle modeller i PZ700 serien er Full HD modeller, men umiddelbart tyder det på det. :)