Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af martinrk
#15682
Helt klart Sony!

Og det af en meget simpel grund:

Hvis en virksomhed ikke kan finde ud af at lave et simpelt produktblad uden bunker af stavefejl, så tvivler jeg på, at de har styr på at lave TV. Det er ganske enkelt for sjusket og amatøragtigt! !:(

"som er opsigtsvækkende inde for branchen"
"bl.a. leveres den med to tunerei analog eller digital"

Desuden tror jeg nok du kan finde tonsvis af indlæg der slagter Alfaview på den ene eller anden måde. Sony går man aldrig helt galt i byen med.

Ps. og hvem vil have et tv, hvor Frederik Fetterlein er ansigtet udaftil? Et tv som er ren udsmykning og som altid taber når det virkelig gælder :p
Brugeravatar
Af A 666
#15707
Jeg kan klart anbefale at du holder dig langt væk fra alfaview skærme.
Du kan som "martinrk" skriver finde tonsvis af indlæg her på siden, OG andre steder der fraråder alfaview, og det er der mange gode grunde til. Alfaview er billige komponenter samlet i en flot alu ramme.
Deres skærme bliver samlet på højst uproffesionelt vis,
deres service er...ja det orker jeg slet ik at komme ind på :s

Sony er i den helt anden ende af skalaen hvad angår kvalitet.
Af [K9] Meneze
#15889
Well nu har jeg været ude og kigge på skærmene og syntes at billedet ër meget bedre på Alfaviews skærme ... især i analog ... nå men det korte af det lange er at jeg har fået lov til at retunerer Alfa skærmen op til 14 dage efter modtagelsen :) så deres service er ikke så dårlig igen ...

I Alfa's er der osse 2 tunere som ikke er i Sony's ... farven er så osse bedre på Alfa's syntes jeg men nu må jeg jo bare se når jeg engang får den ;;)
Af Soffe
#17528
Hehehe helt klart Sony, syntes ikke det er fair at lave den sammenligning, burde nærmere være "Alfaview eller et spark i skridtet"
Brugeravatar
Af kerovan
#17678
[K9] Meneze skrev:Well nu har jeg været ude og kigge på skærmene og syntes at billedet ër meget bedre på Alfaviews skærme ... især i analog ... nå men det korte af det lange er at jeg har fået lov til at retunerer Alfa skærmen op til 14 dage efter modtagelsen :) så deres service er ikke så dårlig igen ...

I Alfa's er der osse 2 tunere som ikke er i Sony's ... farven er så osse bedre på Alfa's syntes jeg men nu må jeg jo bare se når jeg engang får den ;;)

Du har 14 dages fuld returrat på alle køb ifølge købeloven, så det er ikke noget du har fået lov til.
De skal give alle pengene retur inden for de 14 dage hvis kunden (dig) ønsker det.
Men bortset fra det, hold dig fra Alphaview, Sony er totalt overlegen her, i forhold til alphaview, desuden er Sony's LCD´er også faldet pænt i pris på det sidste.

--Kerovan
Stolt ejer af Sony KDL-40V2500
Af cannavaro
#17680
Man har kun 14 dages returret, hvis man køber over nettet.. Hvis du køber produktet i butikken, har du ikke krav på at kunne returnere det, medmindre andet er aftalt..
Af Kief
#17689
cannavaro skrev:Man har kun 14 dages returret, hvis man køber over nettet.. Hvis du køber produktet i butikken, har du ikke krav på at kunne returnere det, medmindre andet er aftalt..
Helt korrekt. Det er op til den enkelte butik at bestemme hvorvidt de vil tilbyde 7, 14 eller 30 dages returret...

MVh

Casper
Af dagger
#17698
Kief skrev:
cannavaro skrev:Helt korrekt. Det er op til den enkelte butik at bestemme hvorvidt de vil tilbyde 7, 14 eller 30 dages returret...
...Eller slet ingen.

Det er en ret udbredt misforståelse at der står noget i købeloven om returret ved køb i almindelige butikker.

Det er kun ved køb via nettet (og evt. postordre) at du har en lovsikret returret. Ved handel i en almindelig butik her du ingen returret med mindre andet er aftalt med sælger.

At der så IMO er mange andre fordele ved at handle i en almindelig butik, er en helt anden sang...

/Dagger