Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af icewind
#1990
Da jeg længe har tænkt på at købe LG RZ-32LX2R så jeg så Philips 32PF9830. Det skulle da efter sigende være bedre end LG RZ-32LX2R??

Nogle der har nogle erfaringer med Philips 32PF9830?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2013
Jeg har efterhånden set den en del gange og den leverer et rigtig godt billede. Prisen er så også lidt pebret, så man får hvert fald lov til at betale for det ekstra.

Der skal dog arbejdes lidt med indstillingerne for ellers så synes jeg godt billedet kan virke alt for intenst - en smule kunstigt. Det skalerer dog rigtig godt og gengiver generelt set analoge signaler godt.

Men LG modellen har jo så nogle fordele over Philips Tv'et, så det kommer også lidt an på til hvilket brug det er?
Af icewind
#2023
Rasmus Larsen skrev:Jeg har efterhånden set den en del gange og den leverer et rigtig godt billede. Prisen er så også lidt pebret, så man får hvert fald lov til at betale for det ekstra.

Der skal dog arbejdes lidt med indstillingerne for ellers så synes jeg godt billedet kan virke alt for intenst - en smule kunstigt. Det skalerer dog rigtig godt og gengiver generelt set analoge signaler godt.

Men LG modellen har jo så nogle fordele over Philips Tv'et, så det kommer også lidt an på til hvilket brug det er?
DVD, xbox360 (måske også pc skærm) og så tv
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2033
Det lyder fra flere, at LG RZ-32LX2R ikke har en helt optimal gengivelse af de analoge signaler. Om det er tuneren eller bare skaleringen generelt skal jeg ikke kunne sige, men lige til Tv vil jeg mene 9830'eren er et bedre valg.
Jeg har ikke selv set det, så det er nok bedst lige at tjekke op på det. Evt. få AndreasThomsen til at skrive lidt om det på hans nyindkøbte model.

Men det med Pc tilslutningen kan jo godt gå hen og blive en af de afgørende faktorer. Philips 9830 tillader ikke, at du giver den et ubehandlet 1360p signal. Det gør LG RZ-32LX2R. Hvis det er til en decideret monitor vil jeg mene det får en betydning. Hvis det er for at spille et spil på den i ny og næ, så synes jeg ikke det skal være det afgørende i sagen.
Af AndreasThomsen
#2034
Ey dudes...

icewind > Jeg skal nok skrive lidt om LG'et når jeg får det i huset. Det er sendt fra Tyskland nu, og har været 1 dag undervejs nu :) Det kunne meget gerne ankomme torsdag eller fredag.

Jeg tester skærmen med DVD, PC (alm. forbrug +spil) og så med en Xbox360.
Af ManicMiner
#2053
Jeg har selv vurderet LX2, men har lest at den har et dårligt tv billede, og at billedet generelt er preget af et blåskær, om det stemmer ved jeg ikke det jeg ikke har set det ennu
Af AndreasThomsen
#2086
Grr...mit TV er strandet i Hamburg ser det ud til, det har ikke bevæget sig siden igår hvor det ankom til Hamburg, det er belastende da. Det kommer garanteret heller ikke imorgen...fragtmænd er bare langsomme hvis de ikke hedder DHL :(

....så skal jeg spille Xbox360 på standard TV....gr...