Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lemme
#14680
Hej!

Nu er jeg lidt grøn med hensyn til fladskærme og sådan... :)

Er der nogen der kan fortælle mig om Philips 32PF5531D er værd at købe?
Leder efter et godt fjernsyn til omkring de 7000 kr...
Ville blive meget glad for svar
Af urhans
#14687
Ved ikke om jeg kan hjælpe, men jeg har også kigget en del på et par af philips-modellerne:

32PF5331
32PF5531D
32PF7331

Mit udgangspunkt var 32PF5331, pga af specs, design og primært prisen. Syntes at dette TV det rette for mig indtil jeg så det "live" og her observerede jeg en meget kedelig tendens, nemlig at TV'et trækker meget tydelige streger når billederne bevæger sig hurtigt (ghosting). Samme tendens var også meget udtalt da jeg oplevede 32PF5531D-modellen med et DVD-signal, og i en sådan grad at jeg fandt det forstyrrende!
Som jeg kan forstå er de to modeller ens lige udover at 32PF5531D har indbygget DVB-T (ligegyldigt hvis du har kabel-TV)

Jeg var som sagt skyffet efterson jeg var ret glad for designet og prisen på de to modeller og har siden kigget lidt efter alternativer. Som det fremgår af diverse tråde og lignende sider er det bedste alternativ et Toshiba 32WL66Z (ca. 7000kr), da det skulle være et ganske fremragende TV til prisen, men personligt bryder jeg mig ikke om det på designet. TV'et er et møbel og skal også være godt at se når det er slukket (smagssag selvfølgelig).

Alternativt har jeg kigget lidt på Samsungs 32R72B model (ca. 7000kr), men har også fundet Philips 32PF7331-modellen (ca.7500kr), som efter sigende, er betydeligt bedre end 32PF5531D og ikke ret meget dyrere. Det har et lækkert stilfuldt design og virke umiddelbart som et lækkert TV. Desværre har jeg ikke hørt ret meget om netop dette TV endnu og ej heller set det, med andet end et stille HD-signal (FONA), så ved ikke om hvor vidt ghosting-problemet er bleret reduceret tilfredsstillende.

Håber at det var en hjælp eller i hvert fald et oplæg til diskussion