Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Prospect
#14135
Først og fremmest så tak for siden, den har været en stor hjælp. Men jeg står nu og skal vælge et nyt fjernsyn. Og jeg er lidt af en kvalitets børge og vil helst have noget ordenligt. Jeg har kig på LE40F71B og DVD HR735 Jeg er ikke sikker på alt det med HDMI osv. men kan jeg forbinde dvd´en og fjernsynet med dette kabel ?

Jeg har ik så meget styr på de forskellige ting, men hvordan får jeg det bedste ud af tv´et ? Jeg modtager desuden tv over parabol. Kan dvd afspilleren bruges til at modtage parabol signal ?

Syntes også 16k er en sjat at smide for et fjernsyn. Er der den store forskel på overnævnte og
Samsung LE40M51B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14148
Ja, der er ret stor forskel på de to. For det første så er F-modellen jo full-HD. Derudover er det en nyere generation - jeg var aldrig særligt begejstret for 51-modellen fra Samsung. Farverne var noget udvaskede.
Af Prospect
#14481
Tak for svaret, jeg har nu kigget og læst videre for ikke at være til en alt for stor belastning :)

Men jeg er stadig ikke helt med på digital tv. Jeg modtager tv gennem parabol, men skal jeg så have en dekoder box fra "væggen" til fjernsyn? eller kan jeg fra "væggen" til min samsung 735 dvd optager ? og så til fjernsynet...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14482
Hvis du har en digital satelitbox så skal der ikke nogen ekstra dekoder på. Det er den eneste måde du kan få digitalt TV så længe du ikke vil bruge en DVB-T antenne. På denne måde skal du dog skifte kanal på satelitboxen og ikke på TV'et, men sådan gør du vel også idag?
Af Prospect
#14497
Nå min fejl jeg modtager ikke fjernsynet via parabol pt. men bare som analog. Så skal jeg vel have en dekoder box eller kan overnævnte dvd afspiller bruges til det ? I så fald, hvilken dekoder box kan anbefales ? Hvis det bare skal være en "zapperbox" ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14504
Med en analog satelit kan du ikke se digitalt TV. Du skal skifte hele dit setup ud før du kan modtage digitale signaler og det vil din DVD ikke ændre på.