Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Joepete
#10978
Hej Alle !

Tak for er super godt og informativt site !!! Nu er det blevet min tur til ekspert bistand ....

Er på nippet til at købe et Shap LC37GD9E til 11.990 kr. fra HiFi Klubben. Prisen er attraktiv for min pengepung, der er indbygget digital tuner med understøttelse af danske tekster, billedet står godt, lyden er ok og der er ok tilslutningsmuligheder for min smag. Alt i alt et godt køb til de penge - synes jeg.

Til min skræk erfarer jeg så i butikken, at tv-et ikke er monteret på en drejefod ! Næsten diskvalificerende, da skærmen skal stå på et nyindkøbt tv-bord, som passer til resten af stuens interiør. (Skærmen skal kunne drejes, så vi fra sofaerne får den bidste vinkel til skærmen.)

Er det muligt at købe en drejefod til at sætte under tv-et, så det stadig fungerer og ser pænt ud ? (Gerne et link, firma - hvis I har ...)

... Eller skal jeg kigge efter et andet tv ... ?

Håber på hjælp !

Mvh

Joepete
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11000
Nu kan jeg ikke lige huske hvilken standard Tv'et følger for montering af beslag og føder, men det burde i teorien være muligt. Du skal lige undersøge hvilke VESA standard man følger og så findes der et utal af beslag.

Jeg kan anbefale Vogels: http://www.vogels.com/
Af Joepete
#11034
Hej Rasmus

Mange tak for det hurtige svar !

Vogels produkter ser robuste, funktionelle og tidløse ud.

Eneste minus ved bord-foden er prisen, som mange steder ligger på omkring 2000 kr. Efter min mening lidt pebret. Jeg har imilertid fundet den til godt 1600, så jeg hopper nok ud i det alligevel ...

Mvh

Joepete

P.S.: Jeg hoppede fra Sharp´en til et Philips 37PF5521D, da jeg kunne få det til en pris på 10.010 kr. inkl. levering. Godt køb, alle ting taget i betragtning, synes jeg. (mange af specifikationerne lå tæt op ad Sharp´ens fx. 2xHDMI, DVB-T m.m. Dertil ok billede, ok design, ret god lyd, og top-brugervenlighed)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11038
Tillykke med det nye Tv :)

Jeg har fået et par henvendelser på PF5521 serien, men jeg har desværre aldrig rigtig fået betragtet den. Kan du beskrive lidt mere om dine oplevelser af Tv'et?
Af Joepete
#11044
Hej Rasmus

Jeg melder tilbage, så snart jeg har modtaget og afprøvet tv-et. Det skulle gerne komme sidst på ugen.

Mvh

Joepete