Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KasperS
#10977
Nu har jeg læst de fleste guides og om de fleste begreber på siden.

Jeg står i den situation, at en ven af mig købte et 32" Samsung LE-32M51B, hvilket fik min jalousi til at toppe og et ønske om at få noget fladskærm blev endnu større.

Pris og størrelse
Jeg har tænkt mig at ofre højst 11.000,- og har kigget på forskellige ting.
Personligt synes jeg et 32" er lige i underkanten, størrelsesmæssigt. Jeg vil helst gerne op omkring de 37-42. Jeg forventer at sætte det op på væggen.

Forbrug og behov
Jeg bruger generelt tv'et meget. Det står tændt ca. 6 timer om dagen, selv om jeg bare sidder ved computeren og egentlig ikke hører efter det. Nogle gange om ugen(3-4), kan jeg dog godt lide at sætte en film på, hvor tv'et får min fulde opmærksomhed.
Lokalet er gerne mørk til normal belyst. Mørkt ved film.

Jeg har set på
Medion 40" HD ready LCD-TV - Selv om der absolut ikke er tale om et godt media center, virker dette tilbud tillokkende.

Samsung 37 LCD-TV LE-37R72B - Samsung er et anerkendt og respekteret mærke - men dette skal man selvfølgelig betale for.

LG 42PM3MVA - stilet, tidsløst og enkelt design. Det kører med lav opløsning, men er ikke klar over hvor meget dette betyder. Jeg har desuden ikke fået købt et ordenligt lydsystem endnu.

Jeg tager gerne imod andre forslag - jeg forventer at bestille i slutningen af næste uge.
Af KasperS
#11006
Jeg er faldet over dette flotte tv fra Panasonic

Panasonic TH 42 PV 60 EH

Det virker som et købt køb, og overskrider kun mit maksimum med 700. Så vidt jeg har forstået, skulle Panasonic være blandt de bedste, når det kommer til Plasma. Det eneste der bekymrer mig er den forholdvis lave opløsning.
Af KasperS
#11035
Nu bliver det efterhånden en hel lang tråd med mig selv :D

Har næsten besluttet med fuldt ud for dette tv:

Philips 42PF5331

Var en tur i en butik for at se udbudet, og så dette flotte tv. Billedet var lige som det skulle være, så var hurtigt hjemme og se prisen på nettet, hvor man sparer 1400.

Da det overstiger mit budget en del, må det blive en sen julegave, men til gengæld får jeg så samtidig råd til et ordenligt lydanlæg dér.

Hvis det er nogen der har kommentare til dette valg af tv, må i meget gerne skrive løs.
Brugeravatar
Af azrael
#11036
Jeg vil enhver tid anbefale det Panasonic TH-42PV60E plasma, som du har fundet frem for et low end Philips.

Du skal for øvrigt *ikke* være bekymret for opløsningen. Specs skal som regel gerne læses med et (eller, efter behov, flere) gran salt. :)
Af KasperS
#11054
Okay, men er nu mere hook på Philips, mest fordi jeg kan lide deres design langt bedre.

Nu har jeg så set lidt på Acers AT3705-MGW, som kører 1080i, men er der nogen der har erfaringer med dette tv?
Af Fnuggie
#11096
Hvis du godt kan lide LG's design skal du nok have 42PM1MA den køre 1024*768 som andre plasma tv.

Har den selv rigtig lækker.