Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af leif
#10548
Hej..

Jeg har et lille problem med at på meget lyse baggrunde flimmer eller ruller billedet ganske gevaldigt.
Jeg har et 32 tommer almindelig Philips fjernsyn.
På et tidspunkt havde jeg en plasmaskærm fra Panasonic 42 tommer på prøve.
Det var endnu værre på denne skærm. Når man så golf og bolden kom næsten op i himmeriget flimmer/skratter/ruller skærmbilledet.
Når jeg taler med min lokale TV-forhandler siger han at det er signalet fra min antenneforening som ikke er god nok. Når man taler med "antennemanden" som foreningen benytter sig af - får man oplyst at der intet er galt med signalet, men at det er fjernsynene som ikke er gode nok.
Det fjernsyn leverede jeg tilbage, idet jeg ikke ville bruge så mange penge på et nyt fjernsyn når der var så når kvaliteten ikke var i orden.
Er der nogle som kender til ovennævnte problem, og eventuelt kan komme med et godt råd.
På forhånd tak
Brugeravatar
Af azrael
#10555
Uden at ville gøre mig alt for klog på det lyder det som om billedet bliver overstyret. Jeg kan forstå, at det oftest sker når billedet er meget lyst?

Idet du har problemet på flere tv, og endda tv af vidt forskellig type, så er jeg 100% overbevist om, at det er dit antennesignal, der er problemet. At udbyderen ikke vil kendes ved det er mindst lige så typisk. Det er ikke tilfældigvis Stofa? Jeg kender nemlig til lignende situationer fra Stofa, og det hjælper sjældent at klage, men blot at håbe på, at en eller anden derinde selv finder ud af det. Måske har du mere held.