Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af faitfull
#10300
Hej

Jeg er så nu så uheldig at min 8½år gamle crt skærm er stået af, og mangler et nyt fjernsyn... allerhelst måtte det jo godt være en LCD 23"-26" med HD ready osv,.... men tvivler lidt på om jeg kan være så heldig.

Jeg har pt. 4,900kr til en ny skærm... hvis jeg venter nogle uger har jeg yderligere 2300kr... men så er der også intet at leve for.... længe leve su ;;)

anyway, håber på et par gode råd og anbefalinger

Mvh
Benjamin
Brugeravatar
Af azrael
#10304
Du vil sikkert ikke høre det, men overvej at kigge efter et brugt billedrørstv på www.dba.dk eller www.guloggratis.dk. Der får du helt sikkert betydelig bedre billedkvalitet end ved LCD og til betydeligt færre penge.

*Hvis* det nu skal være et billigt LCD-tv, så overvej et Sharp LC-32SA1E til 5999 hos El-Giganten (eller Hifi-Klubben) eller et Toshiba 32WL66Z hos TapeConnection til ca. 7800. Der får du vist mest for pengene. Jeg er end ikke engang sikker på, at du sparer det vilde ved "kun" at købe 23" eller 26"...
Af faitfull
#10320
vil gerne høre det.... spørger jo her, da jeg ikke selv har meget viden om det... vil da lige overveje det, og takker for nogle anbefalinger...

kom til at se en anmeldelse af Mirai DTL-532W100 som sagde nogle pæne ord om det, men kender ikke mærket... det er til ca. 5200kr måske nogen har en viden der?

ellers tusind tak ind til videre :p
Brugeravatar
Af Janos
#10324
Mellem linierne skriver du faktisk, at du ikke har råd til at købe en fladskærm, så hvorfor købe noget bras, hvis du alligevel ikke har pengene til at købe noget kvali.
Læste fornylig at fladskærme vil falde meget i pris over det næste års tid - og kvaliteten vil helt sikkert også blive bedre.

Jeg støtter helt og fuldt azrael's svar mht. til at købe noget brugt eller som jeg har gjort - et helt nyt crt TV af mrk. Philips 28" til kr. 2.500 i Elgiganten.
Jeg ville også gerne have en fladskærm, men vil ikke betale det det koster nu.

Mvh.
Af faitfull
#10331
måske vælger jeg også at købe en gammel spand af et fjernsyn.... men kunne alligevel godt tænke mig sådan en flad en....

hvad siger i til denne her? test af en efter sigende god billig skærm

ville jeg godt være villig til at købe... de hævder at tv tuneren er et stykke bedres end dell den bedste.. ved dog ikke hvor meget det vil sige... så lad os lige teoretisk køre det lidt videre!

på forhånd tak for hjælpen
Benjamin :p
Af teamet
#10343
køb et gammeldags 28" i bilka eller electric city.. det kan du få for et par tusinde, og så er du kørende indtil 32'erne kommer ned og blive billige
Af faitfull
#10344
jeg vil ikke give nogle tusindende for noget jeg alligevel skal skifte i 2009

mit gamle 2000kr fjernsyn der var 8,5år gammel var jeg rigelig glad for (B

anyway..... må så nok desværre :(( ned i en genbrugsbutik eller lignende og sige.. har i en gammel spand. mener, enten skal det være ordentlig... eller meget meget billigt
Brugeravatar
Af hightower
#10347
Hvis du checker hifipriser.dk kan du finde et Mirai 27" til ca 4k... til prisen er det sikkert ok og du har jo returret hvis det er købt over nettet.
Af glade
#10357
Hvis du vil vente 2 år har jeg et CRT philips 28 tommer med inbygget radio som du kan afhente for 500 kr, det burde kunne leve 2 år mere, tvet er 3 år ca gammel og skifter til LCD i uge 45 kan TC levere..