Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af H3nrikz
#9914
Jeg er virkelig i problemer her. Hvilket et skal jeg vælge. Kan virkelig ikke finde ud af det.

Jeg sys de er pæne på hver sin måde, det ene er 37" det andet 40", specs på de 2 er stortset ens. Sasmung har noget der hedder game mode. Men opløsning, betragningsvinkel osv er ens på de 2. Prisen er også meget ens, Samsung lidt billigere.

Har de ikke begge digital indgang(DVB-T?)

Hvad skal jeg vælge? Jeg kan li begge tv, men hvad skal jeg kigge på, hvis jeg skal se på specs, er det ene så bedre end det andet på nogen måder. Det er der i experter kommer ind.

Links til de 2

samsung: http://www.samsung.com/dk/products/tv/l ... 32m71b.asp

Phillips: http://www.consumer.philips.com/consume ... 3HKFSESI5P

PFT

Henrik
Brugeravatar
Af azrael
#9932
DVB-T er udelukkende en dekoder, der kan afkode jordbundne digitale tv-signaler. Ved kabel-tv er DVB-T funktionalitet ligegyldig.

Ellers er begge tv klar til HD-signaler via HDMI-indgangen.

De fleste, mig inklusive, ville nok vægte billedkvaliteten på Philips modellen højere end for Samsung modellen.

Hvilke priser kigger du for øvrigt på? Hvis det lå i dit prisleje, var Philips 37PF9731 et endnu bedre bud. Alternativt kan Samsung LE-40M71B fås rimeligt billigt p.t., nok ikke mindst fordi afløserne i form af hhv. M91 (LED backlight) og F71 (full HD panel) allerede banker på døren.
Af H3nrikz
#9950
Hejsa

Prisen lægger omkring de maks 20 ca
Brugeravatar
Af azrael
#9959
Ja, ok... Philips 37PF9731D koster noget mere... Måske var sådan et Samsung LE-40M71B mere noget for dig? Der er dog ikke generel begejstring for modellen. Prøv under alle omstændigheder lige at checke de aktuelle fælleskøb på Recordere.dk.
Af H3nrikz
#9967
Ja, valget er mellem de 2, men kan virkelig ikke se hvilet et det skal være. Hvis man nu kigger rent specs æssigt hvilket skal man så vælge?
Brugeravatar
Af azrael
#9983
Det er en stor fejl kun at kigge på specs. Iflg. specs har LCD bedre billede end plasma, men det er ikke tilfældet (plasma har så nogle andre problemer at slås med).

Har du ikke mulighed for at se apparaterne i funktion? Personligt er jeg ikke så "hot" på M71 længere efter den ret voldsomme kritik af billedkvaliteten. Til gengæld har jeg ikke penge til en 37PF9731D (og selv hvis ville jeg nok have et problem med at betale så meget :)). Der er dog for mig slet ingen tvivl om, at Philips har det bedste billede af de to. Måske kunne en 32" også gøre det? Der er jo nogen penge at spare...
Af H3nrikz
#9991
Tak for svaret.

Samsung har ikke digital tuner er jeg blevet oplyst med derimod analog, hvad har det at sige?

Jeg har set dem begge 2 "LIVE" og kan ikke selv se nogen forskel, og kan lide begge skærme, dog tiltrækker AMBILIGHT mig en hel del må eg indrømme.
Af H3nrikz
#9992
MHT et 32" så har jeg allerede sådan et fra Samsung nu, og det er blevet for lille til min nye stue, så det må i soveværelset og nyt må til og størrer. Så det skal være minimum 37"
Brugeravatar
Af azrael
#9993
Med "digital tuner" menes nok DVB-T dekoderen, men den er sådan set kun interessant hvis man ser tv over analog antenne. Hvis man har kabel-tv eller satellit-tv er DVB-T komplet overflødig.
Af H3nrikz
#9998
Ja det har jeg også lige læst mig til. Køre på via tdc kabel, men kommer snart på fibernet