Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ABHolm
#9398
Hejsa

Inden jeg smutter ud og køber ovennævnte tv ville jeg lige høre om det virkelig fortjener alt den ros det tv får?

Er det virkelig så godt som det påståes? Og hvorfor er Samsung så meget bedre end alle de andre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9401
Kan du ikke linke til "Al den ros" som TV'et får? Samsung er ikke specielt meget bedre end så mange andre og de er ikke dem der får flest ros med på vejen her i forum.
Af Jonster
#9403
Yakken, jeg tror ikke du har helt ret når du siger at Samsung ikke er det mærke der får mest ros. Samsung får meget ros når det drejer sig om LCD tv. Ved Plasma tv er specielt Panasonic PV60 serien meget rost.

ABHolm, jeg synes du skal være opmærksom på at selv om Samsung bliver rost meget, så er det ikke specielt for deres R-serie. Du skal mere se den ros ifht. der M61-serie. M61 i 40" vands sidste år EISA prisen som det bedste LCD-tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9404
Hvis du kigger i de forskellige tråde, så er Toshiba oftere nævnt som et godt køb end R72 modellen. Samsung har blot en hel del modeller at vælge imellem, så det er naturligt at mindst én af dem passer på de ønsker en bruger måtte have.

Samsung får f.eks. en del tæv for deres dynamiske kontrast, som virkelig er irriterende at se på.
Af ABHolm
#9536
Jeg har selv haft Toshiba'en hjemme, og den var jeg altså ikke tilfreds med. Synes den har en mærkelig måde at beskære billedet på.

Men sådan er det jo med smag - det er så forskelligt.
Af -snowflake-
#9543
Mine forældre har selv en Samsung LE-40R72B. Og må sige at jeg synes det er et rigtigt godt tv. Selv med en halv dårlig antenneforbindelse (kunne godt bruge en linieforstærker ;)) synes jeg at billedet står pænt skarpt selvom tvsignalet i DK ikke når op på de høje opløsninger som tv'et kan klare. Og når man afspiller en DVD står billedet knivskarpt. Glæder mig til at se detaljegraden når de nye HD medier bliver tilgængelige :) Men jeg vil godt give Yakken ret i at den dynamiske kontrast som samsung bruger er ret træls (kan jo slås fra i menuen), men synes der er så mange andre plusser som opvejer det minus.