Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
#6750
Gå efter et Panasonic TH-37PV60E eller TH-42PV60E i stedet for. Det er sådan set det bedste plasma-tv du finder til "billige" penge. 37"-modellen kan vist fås til ca. 13.500, og så skal der fod eller vægbeslag oveni.

Den der Fujitsu ville jeg i al fald ikke kigge nærmere på. Den er også lige en tand for billig.

Hilsen,
az
Af sslazio12
#7093
Hejsa

Jeg har også selv lige kigget på det fjernsyn, og jeg har mildest talt ikke en skid forstand på plasma fjersyn, så jeg vil gerne vide hvad der er galt med fujitsuen.

Så hvis du har tid til at uddybe din kritik af fjernsynet ville jeg være meget taknemmelig. Jeg vil nemlig meget gerne have et 42 tommer og helst gerne så billigt som muligt. (Under 12.000)
Brugeravatar
Af azrael
#7094
Min kritik går først og fremmest på, at det kræver en vis ekspertise at lave plasmaskærme, og denne ekspertise har Fujitsu-Siemens (FSC) efter min viden ikke. Jeg har ikke set netop denne model "live", så jeg kan nok tage fejl, men selv FSCs LCD-tv er ikke særligt gode, og dem har jeg set. Det er lidt skægt, da FSC har en del forstand på at lave LCD-monitors.

Panasonic TH-37PV60E, og for den sags skyld dens 42"-pendant, har jeg adskillige gange set "live", og det er et af de "flad-tv", jeg har set, som har det bedste billede. Panasonic har den nødvendige ekspertise, idet de som nogle af de få selv fremstiller plasmapaneler, nu i 9. generation. I mine øjne overgås de kun af Pioneer, om nogen.

Som sædvanlig er det dog bedre for dig selv at se på de enkelte modeller. Man kan skrive mangt og meget, i sidste ende kommer det an på den enkeltes egen oplevelse.

Hilsen,
az
Af sslazio12
#7095
Ok tak. Men specifikationerne er der altså ikke noget i vejen med?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#7124
Det kan du ikke tage for givet. Samsung er også i stand til at lave noget juks og hvis elektronikken omkring panelet ikke er i orden så vil TV'et ikke være prisen værd - for prisen ser jo ud som om den er på vej over 10K.
Af Rynkeby
#7226
Fik du købt Fujitsu Siemens MYRICA PQ42-1 jeg står også overfor at købe dette?
Jeg skal bruge det som tv nr 2 i mit lege værelse, til film og spil.
Af sslazio12
#7289
Jeg valgte at købe den anden jeg fandt på QXL, så jeg er lidt spændt på at se hvordan den er. Fik den for 9600 incl. fragt.
Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig.