Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
#358628
Den gamle vil have nyt tv.
Han er lun på LG G4.

Men jeg skal lige være sikker på model navnet?
Flatpanels skriver - OLED77G4
https://www.flatpanels.dk/lg_g4_oled_2024.php
Det kan jeg ikke søge efter på pricerunner.

Men kan finde denne på power.dk?
https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/lg-77 ... 9/#reviews
Det model navn kan jeg heller ikke søge efter på pricerunner?

Er det korrekt den som power har?
Takker!
Af Supergris
#358654
Jeg vil anbefale ham i stedet at gå efter Samsung S94C, som skulle komme på tilbud hos Power nu på mandag til 17990 kr, som er tæt på det halve af LGen.
Rent billedmæssigt ligger de i samme høje kategori...
Af KBW
#358655
Supergris skrev:Jeg vil anbefale ham i stedet at gå efter Samsung S94C, som skulle komme på tilbud hos Power nu på mandag til 17990 kr, som er tæt på det halve af LGen.
Rent billedmæssigt ligger de i samme høje kategori...
Det må jo så være G3 du sammenligner med!
Af Supergris
#358661
Hvad får dig til den formodning?
Jeg er godt klar over, at meldingerne indikerer, G4 siges at være et større fremskridt end normalti i forhold til sidste års model G3, pga. den nye processor og avanceret AI-teknologi, men jeg tvivler kraftigt på, der er tale om en revolution, desuden påstod jeg jo ikke, at billedkvaliteten var 1 - 1, blot at de var i samme liga, hvilket jeg stadig holder fast i.

Det er jo heller ikke sådan, at LG G3 og QD-OLED er fuldtændig ens i billedkvalitet; de har hver deres fordele og ulemper, men de er stadig i samme klasse, hvor G4 muligvis formår at stikke en smule fra, dog tvivler jeg på, det for de fleste vil være merprisen værd, med mindre man er typen, der vil have det sidste nye...
Brugeravatar
Af KimKaos
#358664
Uden selv at se set nogle af årets modeller så kan jeg se at Caleb fra Digital Trends er svært begejstret for G4



Og jeg må da tilstå at jeg er blevet mere end nysgerrig og har det på min ønskeliste som en fin (januarudsalg) julegave fra mig til mig
Af PeterD
#358666
Supergris skrev: 14. maj 2024, 23:20 Jeg vil anbefale ham i stedet at gå efter Samsung S94C, som skulle komme på tilbud hos Power nu på mandag til 17990 kr, som er tæt på det halve af LGen.
Rent billedmæssigt ligger de i samme høje kategori...
Men hvis man er lun på LG ( måske kender man dets styresystem osv. ?) og prisen på G3 falder vel også drastisk nu med ny model ?
Af henrik.yde
#358668
Netop, og G4 er så anden generations MLA. Det bliver spændende at se nærmere på det. Prisen er dog noget høj, hvorved at S94C kunne blive et godt alternativ, som der foreslåes tidligere i tråden.
Brugeravatar
Af KimKaos
#358671
henrik.yde skrev: 15. maj 2024, 14:08 Netop, og G4 er så anden generations MLA. Det bliver spændende at se nærmere på det. Prisen er dog noget høj, hvorved at S94C kunne blive et godt alternativ, som der foreslåes tidligere i tråden.
Ja 18K for en 55" G4 er lidt til den dyre side - men de plejer (modsat Samsung) at ramme et mere spiseligt niveau fra udsalget slut nov. og frem - selvfølgelig ikke niveauet som C-modeller men stadigvæk i mine øjne et acceptabelt niveau hvilket er lige under 10K (55") og det betaler jeg gerne for et G4
Af KBW
#358673
Såfremt man gider at se de 2 test af G4 der er lagt op her i tråden, vil man se , at det er den nye ai chip og dens evne til at styre højlys- og dybe skyggedetaljer samt skarpheden der er de afgørende forskelle.
Senest rettet af KBW 15. maj 2024, 17:45, rettet i alt 1 gang.