Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357709
Har en knægt på 7 år som har sparet mellem 2500-3000 DKK op, som han vil bruge på et TV til værelset.

Et 43" er passende i størrelse til hans værelse, og det skal være et smart tv så han kan have de forskellige streaming tjenester på det (Youtube, Netflix, Disney+ osv) Dette er den primær funktion lige nu, men han vil så spare op til en Playstation 5 også.
Den skal så bruges på fjernsynet, og så er spørgsmålet om han kan leve med et 60hz TV til det eller han skal spare mere op til TV´et og få et 120hz? Kan han se forskel eller kan han leve med det?

Han budget er som mellem de 2500-3000 DKK.

Har selv et LG C9 tv i stuen som han er vant til at bruge, så tænker jo selv over i LG modeller.

Men hvilket TV ville i vælge?
#357744
Deromkring - skridtet op hedder 50", hvis det kan bruges, så ville jeg vælge dette:
https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/hisen ... ricerunner

Både bedre, større og billigere end de andre bud.

Med hensyn til en 7-årig og 60 Hz vs 120 Hz, så er det ikke noget, de vil bemærke, men de bliver jo også ældre, dog er det så et andet budget, der skal findes!

En PS4 vil også uden problemer kunne tilfredsstille en 7-årig, med mindre der er noget helt specielt, det drejer sig om...
#357748
Billedmæssigt er de 3 forslag meget jævnbyrdige vil jeg mene, det der trækker ned for Hisense er SmartTV systemet Vidaa, som er temmelig ukendt herhjemme, og sikkert sparsomt med Apps. De 2 andre TV er Android baserede, og bliver derfor vedligeholdt/opdateret. Og ligeledes er udvalget af Apps (langt) større. + Android TV har altid indbygget Chromecast.
#357749
Jeg er nu ganske overbevist om, at billedkvaliteten på Hisense er bedre, hvilket retailprisen også indikerer.
Der er tale om et tilbud, hvilket der ikke er i de andre bud.
At det er større og billigere, kan der vist ikke herske tvivl om, og med hensyn til apps er det vel yderst begrænset, hvor mange apps en 7 årig har brug for?
De apps der efterlyses forefindes...
#357753
Supergris skrev: 26. mar 2024, 21:36 Deromkring - skridtet op hedder 50", hvis det kan bruges, så ville jeg vælge dette:
https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/hisen ... ricerunner

Både bedre, større og billigere end de andre bud.

Med hensyn til en 7-årig og 60 Hz vs 120 Hz, så er det ikke noget, de vil bemærke, men de bliver jo også ældre, dog er det så et andet budget, der skal findes!

En PS4 vil også uden problemer kunne tilfredsstille en 7-årig, med mindre der er noget helt specielt, det drejer sig om...
Jeg købte ovennævnte TV, dog i 43” til min søn på 11 til blot 1700 kr. Jeg har ikke brugt det ud over at have opsat det, og set når min søn spiller Ps4, men umiddelbart er jeg ganske imponeret over hvad man kan få for så få penge. Vi overvejede brugtkøb, men ville hellere have noget nyt. Drengen er lykkelig, og han har intet bemærket hvad angår forskelle i hans TV kontra vores.
Senest rettet af Ocelot 27. mar 2024, 10:11, rettet i alt 1 gang.
#357755
Supergris skrev: 27. mar 2024, 02:43 Jeg er nu ganske overbevist om, at billedkvaliteten på Hisense er bedre, hvilket retailprisen også indikerer.
Der er tale om et tilbud, hvilket der ikke er i de andre bud.
Man skal være mere end almindeligt godtroende (og det er der åbenbart nogle der er ...), hvis man tror at Powers normalpriser er en indikation af, hvad deres produkter burde koste.

Det eneste "retailprisen" indikerer er, at Power gerne vil have dig til at tro, at du sparer en masse. Derfor sætter de prisen op - udelukkende for at kunne sætte den ned og lade som om det er et særligt godt tilbud. TV'et har aldrig været solgt til Powers vejl. pris af andre end Power.

Den brune linje er Power - den blå er resten af markedet i den tid Tv'et har været tilgængeligt.
https://ibb.co/TmqFKtd
#357756
LarsCJ skrev: 27. mar 2024, 09:23
Supergris skrev: 27. mar 2024, 02:43 Jeg er nu ganske overbevist om, at billedkvaliteten på Hisense er bedre, hvilket retailprisen også indikerer.
Der er tale om et tilbud, hvilket der ikke er i de andre bud.
Man skal være mere end almindeligt godtroende (og det er der åbenbart nogle der er ...), hvis man tror at Powers normalpriser er en indikation af, hvad deres produkter burde koste.

Det eneste "retailprisen" indikerer er, at Power gerne vil have dig til at tro, at du sparer en masse. Derfor sætter de prisen op - udelukkende for at kunne sætte den ned og lade som om det er et særligt godt tilbud. TV'et har aldrig været solgt til Powers vejl. pris af andre end Power.

Den brune linje er Power - den blå er resten af markedet i den tid Tv'et har været tilgængeligt.
https://ibb.co/TmqFKtd
Jo, men Flatpanels laver selv samme nummer i Tilbudsjagten, hvor de gør opmærksom på butikkens rabat angivelse. Info man ikke kan bruge til ret meget.
#357759
LarsCJ skrev: 27. mar 2024, 09:23 Man skal være mere end almindeligt godtroende (og det er der åbenbart nogle der er ...), hvis man tror at Powers normalpriser er en indikation af, hvad deres produkter burde koste.

Det eneste "retailprisen" indikerer er, at Power gerne vil have dig til at tro, at du sparer en masse. Derfor sætter de prisen op - udelukkende for at kunne sætte den ned og lade som om det er et særligt godt tilbud. TV'et har aldrig været solgt til Powers vejl. pris af andre end Power.

Den brune linje er Power - den blå er resten af markedet i den tid Tv'et har været tilgængeligt.
https://ibb.co/TmqFKtd
Jeg er skam særdeles klar over, hvordan tingene hænger sammen.
Med retailprisen hentyder jeg til startprisen, som et produkt koster ved lancering.
Det er så helt normalt at sidste års modeller falder til omkring den halve pris, når de nye modeller er på trapperne, alligevel kan retailprisen ofte bruges som en indikator af, hvor modellen ligger i hierakiet.
Lige i dette tilfælde har jeg sikkert ikke gjort arbejdet godt nok, da det er et segment, jeg normalt ikke er interesseret i, men at POWER er i stand til at sælge en vare væsentlig under, hvad andre i branchen kan, gør ikke varen dårligere.

At tro man sparer en masse ifølge POWER, eller en hvilken som helst forhandler, er vel ikke så svært at regne ud, da man jo bare kan tjekke hvad andre forhandlere tager for samme eller tilsvarende model, men det betyder ikke, at de ikke kan have købt stort ind, og sælge udvalgte modelller til favorable priser, som det sker af og til.
Tidligere har de f.eks. et par gange om året solgt Panasonics LCD-TV til priser, langt under hvad de blev lanceret til.

Normalt ville jeg også undersøge priserne i udlandet, men i dette tilfælde drejer det jo sig om modeller fra nederste hylde, så jeg gjorde ikke en helhjertet indsats, da priserne er til at overkomme for de fleste.

Hvordan foholder du dig så til, at prisen på et OLED, fra den ene dag til den anden, kan falde over 10.000 kr.?
Er de folk der køber et TV ved lanceringen så også godtroende, eller er det dén pris, det burde koste?

Personligt hælder jeg mest til, at det drejer sig om folk, der har penge nok... :)