Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jonasij
#169487
Hej ærede Flatpanels folk
Jeg har endelig fået sat mit 50" VT50 op på væggen
- Jeg fik et ophæng af en kammerat, det er et wiresystem, og det virker super godt.
Jeg har dog det ene problem at panasonic har valgt at lave power-inputtet på TV'et til at være bagudgående (WHY!!!!?)
- Dette bevirker at fjernsynet ikke hænger helt fladt ind til væggen pga powerkablet som presser det lidt ud
- Mit spørgsmål går på om det er muligt at skære lidt i kablet eller evt købe et der er mere fladt?
Af jonasij
#169502
Torben Rasmussen skrev:Sådan en her?
http://www.proconsult.dk/katalog/m_kab/ ... 42-5m.html
Hm muligvis :)
Må lige prøve at måle, for som udgangspunkt ser det der ud til at fylde endnu mere end det der følger med tv'et.
Men unset hvad, så undrer dig mig stadig at de ikke laver det i siden eller nedadgående :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#169504
Du er ikke den eneste der har været klar med dummeslag til Pana for dét design.
Af jonasij
#169505
Torben Rasmussen skrev:Du er ikke den eneste der har været klar med dummeslag til Pana for dét design.
på plussiden vil jeg så sige det er det eneste jeg har sige ondt om TVet :)
Af Jeverdotdk
#169522
Jeg har samme udfordring med mit vt50.
Løsningen må være, at find et fladere strømstik, der er vinklet.
Brugeravatar
Af MigSelv
#169523
Stikket rager ca. 1,5 mm ud, i forhold til bagpanel. Har i tænkt på et par spændeskiver til beslaget, det vil øge afstanden til væggen med et par mm.
Af Jeverdotdk
#169533
MigSelv skrev:Stikket rager ca. 1,5 mm ud, i forhold til bagpanel. Har i tænkt på et par spændeskiver til beslaget, det vil øge afstanden til væggen med et par mm.
Ja det har jeg tænkt på.
Men så kommer skærmen jo desværre det tilsvarende ud fra væggen også. :(
Brugeravatar
Af MigSelv
#169534
Jeverdotdk skrev:
MigSelv skrev:Stikket rager ca. 1,5 mm ud, i forhold til bagpanel. Har i tænkt på et par spændeskiver til beslaget, det vil øge afstanden til væggen med et par mm.
Ja det har jeg tænkt på.
Men så kommer skærmen jo desværre det tilsvarende ud fra væggen også. :(
2 mm er jo også forfærdeligt meget ekstra afstand :(
Brugeravatar
Af Jwin
#169550
jonasij skrev:Hej ærede Flatpanels folk
Jeg har endelig fået sat mit 50" VT50 op på væggen
- Jeg fik et ophæng af en kammerat, det er et wiresystem, og det virker super godt.
Jeg har dog det ene problem at panasonic har valgt at lave power-inputtet på TV'et til at være bagudgående (WHY!!!!?)
- Dette bevirker at fjernsynet ikke hænger helt fladt ind til væggen pga powerkablet som presser det lidt ud
- Mit spørgsmål går på om det er muligt at skære lidt i kablet eller evt købe et der er mere fladt?
Jeg ville ikke lade det hænge så tæt på vægen. Der er ventilation på bagsiden. Panasonic skriver selv 7 cm i manualen. Jeg har dog et hængende med 2 cm afstand. Det har ikke givet problemer.

J
Af jonasij
#169556
MigSelv skrev:
Jeverdotdk skrev:
MigSelv skrev:Stikket rager ca. 1,5 mm ud, i forhold til bagpanel. Har i tænkt på et par spændeskiver til beslaget, det vil øge afstanden til væggen med et par mm.
Ja det har jeg tænkt på.
Men så kommer skærmen jo desværre det tilsvarende ud fra væggen også. :(
2 mm er jo også forfærdeligt meget ekstra afstand :(
Jeg har overvejet det, men jeg vil gøre alt for at få det så tæt på væggen som muligt, synes det ser meget federe ud hvis det hænger helt flat opad væggen..
Oveni det har jeg også en bedre halvdel som går meget op i æstetikken :) Så det skal jeg også lige passe ind i regnestykket
Af FDP
#169582
jonasij skrev:
MigSelv skrev:
Jeverdotdk skrev: Ja det har jeg tænkt på.
Men så kommer skærmen jo desværre det tilsvarende ud fra væggen også. :(
2 mm er jo også forfærdeligt meget ekstra afstand :(
Jeg har overvejet det, men jeg vil gøre alt for at få det så tæt på væggen som muligt, synes det ser meget federe ud hvis det hænger helt flat opad væggen..
Oveni det har jeg også en bedre halvdel som går meget op i æstetikken :) Så det skal jeg også lige passe ind i regnestykket
Ja men hvorfor så ikke fræse en rille i væggen, og lade kablet løbe der i et rillerør.
Der kan evt. "fræses" så der er plads på bagsiden.
Af jonasij
#169587
FDP skrev:
jonasij skrev:
MigSelv skrev: 2 mm er jo også forfærdeligt meget ekstra afstand :(
Jeg har overvejet det, men jeg vil gøre alt for at få det så tæt på væggen som muligt, synes det ser meget federe ud hvis det hænger helt flat opad væggen..
Oveni det har jeg også en bedre halvdel som går meget op i æstetikken :) Så det skal jeg også lige passe ind i regnestykket
Ja men hvorfor så ikke fræse en rille i væggen, og lade kablet løbe der i et rillerør.
Der kan evt. "fræses" så der er plads på bagsiden.
Det er faktisk ikke nogen dårlig idé.. Jeg går i forvejen og overvejer hvordan jeg kan få skjult kabler så meget som muligt..
Ved dog ikke hvor tosset min udlejer vil være med at jeg fræser i væggen.. :)