Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#56598
Hej Alle,
Jeg har brug for noget nyt udstyr og håber der er nogen i dette forum, der kan hjælpe :)
Jeg har et Panasonic 42PX80 tv, og mangler nu en dvd/cd-afspiller (evt. blue-ray) med tilhørende højtalere. Det kan evt. være et home cinema sæt, hvor fordelen er at man har det hele samlet, men det er ikke et krav.
Hovedformålet er at anlægget skal kobles til fladskærmen hvorved jeg kan se dvd’er i go kvalitet, samtidig med at lyden ”følger med”. Dog ønsker jeg også at bruge anlægget og højtalerne som afspiller for den musik jeg har liggende på min computer. Dette skal foregå så simpelt og brugervenligt som overhovedet muligt, helst via en trådløs teknologi. Det kunne evt være vha. Squeezebox duet, hvor jeg også er ret vild med at man kan bladre mellem musiknumrene via farvedisplayet på fjernbetjeningen. Men måske er der nogen alternative løsninger, som er endnu bedre (ikke nødvendigvis Sonos)?
Jeg har ikke de store krav til om der skal være 2, 3 eller 5 højtalere, bare lyden er så go som mulig til mit budget. Dog med det forbehold at det er vigtigt at de er meget kompakte og meget lidt synlige. Farven er ikke så vigtig, men det skal passe ind i et minimalistisk hjem . Desværre har jeg ikke mulighed for at have indbyggede højtalere, da alle mine vægge er helmurede.
Jeg har et budget på 4-7000 kr. for det hele. Hvad vil I anbefale? Det store spørgsmål er jo hvordan jeg får en løsning, der er så brugervenlig, smart, effektiv og usynlig, som overhovedet mulig til det nævnte budget?
Hvad ville du vælge?

Venlig hilsen
Mogens