Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sorenpr
#55281
Hej.

Jeg har et Panasonic pz85, og købte for nyligt en Samsung HR773 HDD-optager (Lidt et impulskøb, og jeres svar på mine spørgsmål vil afgøre om jeg fortryder det...)

Jeg er ufattelig tilfreds med billedet på mit pz85. Jeg har ganske almindeligt analogt signal fra antenneforening, og det ser virkelig godt ud på det tv.

Problemet er, at kvaliteten falder meget, når signalet har været igennem HDD-optageren. (Ikke det analoge, der er uændret, men det digitale HDMI-signal).
Jeg har eksperimenteret med opløsningen på HDMI-signalet, men uden at kunne se forskel. Jeg har også skruet på indstillingerne på tv'et, der tilsyneladende har et sæt indstillinger til hver indgangskanal.

Mine spørgsmål er følgende:
-Hvorfra kan forringelsen stamme? HDMI? Opløsning? Indstillinger på tv'et? Er HDD-optageren bare for ringe?
-Hvad kan jeg gøre for at få et bedre billede? Jeg kan stadig se tv med det flotte billede, men jeg får ikke nær så meget ud af HDD-optageren, da jeg som standard vælger at have den slukket, indtil jeg skal optage/afspille noget. (Og det jeg afspiller har jo også dårligere kvalitet)

På forhånd tak