Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#45462
Hej alle,

Jeg har generelt funder extremt meget nyttig hjælp her på siden, så jeg har besluttet mig for at købe Panasonics PX80 42".

Men det betyder jo også, at jeg hellere må få købt en ny dvd-afspiller. Jeg vil købe en Panasonic, så jeg kan udnytte deres Viera Link. Jeg tror umiddelbart ikke at jeg har brug for HDD recorder, og mit budget for dvd-asfpiller ligger på omkring 1000-1500kr.

Her er hvad jeg umiddelbart har kig på fra Panas hjemmeside.
http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu ... index.html

Jeg har lidt svært ved at finde ud af om s54 eller s511 er bedst og håber lidt på at der findes folk herinde med eventuel erfaring eller forslag til et bedre køb.
Mit alternativ til dvd-afspiller er en Denon til ca. 1500kr i HFK, da jeg i forvejen har en denon forstærker og så herved også kunne spare en fjernbetjening :)

Tak for jeres tid.

PS: Det er et absolut must at den kan gøres, eller er kodefri. Men efterhånden kan de fleste vel unlockes ved hjælp af et par koder fra nettet.
Af Kratz
#45477
Panasonic er ikke så kendte for deres DVD afspillere. Personligt ville jeg kun vælge deres DVD afspiller hvis der samtidig følger en harddisk optager med.
Her får de til gengæld mange rosende ord med på vejen. Har selv Panasonic DMR-EH57 som jeg er super glad for. Hvilken befrielse det er at gå fra VHS bånd til harddisk! Du kan få den til omkring 2.000 kr idag, så det er jo godt nok lidt over dit budget.

Hvis du udelukkende er ude efter en stand-alone afspiller fra Panasonic ville jeg snarere kigge på deres Blue-Ray afspillere, hvor Panasonic er med helt i front (uden dog at være high-end afspillere). De klarer sig også fint ved DVD afspilning. Tag et kig på BD30 eller BD50 afhængigt af hvad budgettet kan strækkes til. Her skal du så godt nok endnu et hak opad til omkring 2700-3700 kr.
Hvis du er tålmodig kan du også vente på deres opgraderede modeller BD35 eller BD55 som burde komme på markedet i løbet af den næste måned.

En bibemærkning til komgbinationen Denon/Panasonic. Jeg har selv en Denon 1600 DVD afspiller fra nogle år tilbage. Det irriterende er at min nye Panasonic harddisk kører med samme frekvens som Denonen. Hver gang jeg prøver at tænde en af dem, tænder de begge to. Noget frustrerende...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45500
Jeg synes bestemt også du bør overveje om ikke det er tid til BlueRay i stedet. Disse afspillere kan oftest afspille DVD med ligeså gode resultater, som en dedikeret DVD afspiller. Selvom prisen er lidt højere, så får du jo muligheden for at udfolde det fulde potentiale af skærmen når du lejer film, hvilket du bestemt ikke bør undervurdere. HD film på en HD skærm giver dig SÅ meget mere glæde ved TVet.
Af stellahell
#45532
Hmm tjoo tjaaa, det kan da godt være jeg skal ta' springet ud i den fagre nye blu-ray verden :) Jeg tror umiddelbart aldrig jeg får brugt en HDD optager, så det må næsten enten blive en Blu-ray eller bare en dvd-afspiller. Men tak for jeres input og jeg må lige lidt i tænkeboks - og ikke mindst, se hvad der kan blive penge til i budgettet.

Og Yakken, jeg tror hurtigt jeg ville blive træt af at mit denon og panasonic tændte på samme tid :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45534
Det var vist ikke mig der foreslog noget med Denon eller Panasonic...
Af stellahell
#45537
Ganske rigtigt... det var da vist Kratz.
Af Kratz
#45553
Og jeg ved da absolut heller ikke om du vil få samme problem hvis du køber en Panasonic BlueRay afspiller.
Det kan være et specifikt problem for de aktuelle modeller.
Risikoen burde i hvert fald være lige så stor hvis du køber en Panasonic DVD afspiller...