Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#358116
Jeg har set at man kan ændre undertekster på disse afspillere så man flytter dem længere ned i billedet. ER det muligt at rykke dem helt ned i bunden når man ser film med sorte bjælker, altså hvor hele teksten står helt nede i det sorte felt og ikke oppe i selve biledet hvor filmen vises?

Hvordan med holdbarheden, kan de mon holde i 5 år? Tænker økonomisk at UB820 den billigste udgave af dem vil være bedst hvis de alligevel går i stykker kun efter 3-4 år?

Er UB9000 markant mere støjsvag end UB820 når den er i brug? Eller er det tæt løb?
#358121
Du kan flytte underteksterne meget langt, men om de kan være dernede afhænger vel af hvor store de der.

Jeg foretrækker dog at sænke lysstyrken på dem. Det er nok afspillerens vigtigste feature. Uden den ville UHD Blu-ray til tider være træls at se på, og med en Lumagen Radiance Pro er det også vigtigt, at de ikke fucker med DTM-algoritmen for meget.
Senest rettet af Naiera 14. apr 2024, 04:59, rettet i alt 1 gang.
#358122
Super tak for hjælpen, jeg har netop bestilt Panasonic UB820 jeg tror at den er mest fornuftig til at starte med. Den skal jo egentlig bare bruges til at se Aliens og Terminator på almindelig bluray i hele vilde 1080P dog med opskalering i 4K ;)

Men skal da igang med at have indsamlet alle korrekte udgaver af film inden det bliver for sent..
#358123
Hvis du bare skal se almindelig Blu-ray, så synes jeg du skulle købe en Oppo BDP-103 brugt og sætte den til source direct.
#358124
Hov, jeg mente at den skal bruges til både UHD skiver og se almindelig blu ray på. Har omkring 300 almindelige blu ray film liggende og nogle få UHD skiver, og film jeg endnu ikke har købt inde på Itunes bliver nok købt fysisk fra nu på UHD da jeg lidt frygter en James Cameron AI restaurering eskalering i fremtiden måske spreder sig og det bryder jeg mig ikke om.
#358125
Savner faktisk også lidt fysiske medier. Scroll knappen på apple tv når man skal spole tilbage eller frem mens man ser film er direkte noget hø og fungere ikke ordentlig inde i Itunes, hader når ting ikke virker. Tit fryser spol frem og tilbage knappen også så man ikke engang kan spole. Det plejer at virke 100% hele tiden på alle blu ray afspillere jeg før har haft.
Senest rettet af brea-ker 14. apr 2024, 09:58, rettet i alt 1 gang.
#358131
brea-ker skrev: 14. apr 2024, 06:55 Model og pris? Men tænker at en UB820er giver mere mening når den også skal bruges til UHD skiver, men OPPO er noget kram hade nok købt sådan en hvis de stadig blev lavet.
UDP-203, jeg kikker lige efter hvad jeg har givet for den senere, skal gå nu.