Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#211097
Hej alle

Før jeg begynder at brokke mig til forhandler vil jeg høre om nogle herinde har erfaringer med lignende oplevelser.

For ca. 2 mdr. siden fik jeg nyt TV. Et Panasonic TX55AS650. Det har virket fint uden problemer og det gør det fremdeles.

Efter jeg i går har tilføjet en Panasonic DMR BCT74 optager er skærmen begyndt at blink. Det sker med 1 til 3 minutters mellemrum på den nederste del af skærmen.

Det er et hurtigt blink / støj som er så hurtigt at man knapt ser det.

Nogle erfaringer ud i det?


Og

Så er jeg lidt fortørnet over at jeg ikke kan programmer HDD-optageren via Tv'ets guide, men skal skifte over på optageren først. Kan det være rigtigt eller har jeg overset noget?

Jeg kan sagtens gøre det med samme remote, men tv'et skal over på HDDs kanal / hdmi først.

Burde HDDen ikke kunne programere via TV'ets eget Guide?

Vh og tak i god tid.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#211128
En ekstern optager skal jo styres via dens eget interface. HVis du vil optage fra et TV, så er det ikke en ekstern optager du skal tilslutte, men en USB HDD. Denne skal tilsluttes via et USB-kabel. Jeg er dog ikke sikker på, at AS650 har optagefunktion via USB?

Det er i øvrigt ikke noget du bør blive fortørnet over - din BluRay, Apple TV, PC, videokamera, ChromeCast osv. skal også styres via deres eget interface hvis du tilslutter dem. Så snart noget sidder tilsluttet via HDMI, så har enhederne deres eget interface der skal benyttes.