Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#209904
Havde en temmelig frustrerende aften igår :(
Til sidst bad konen mig om at stoppe med at surmule og sætte en netflix på; hun var åbentbart træt af se på kanalindstillingsmenuer...

Idag har jeg så prøvet at tage LG'en frem igen. Prøvede at indstallere forfra - og det virkede uden problemer. Jeg lod dog mærke til at Netværksid var 151 på LG automatisk - ikke 100 eller 120 som der står på YouSees side?

Testede også 442000 istedet for 143000 og utallige andre kombinationer - stadig uden held. Søgningen er overstået på 10 sekunder uanset hvilken kombi jeg bruger. Uden resultat.
Kun hvis jeg vælger "andre" udbydere end yousee tager det længere tid - men med samme resultat. grrrr

Nu kører jeg i Fona og får en anden - så har det bare at virke.

Prøvede at køre kanalindstillinger inde fra menuen som forslået og har også testet firmware (er forbundet til internet - og netflix fungerede fint nok). Kunne ikke finde ud af at kun indstille en kanal som foreslået, men da LG finder alle uden problemer med samme kabler tænker jeg at det er ok?

Det var den sidste model i butikken, så jeg tror den har stået fremme. Måske er den bare defekt?

mvh Thomas
#209907
mogensjuhl skrev:hejsa

har købt en 8900 harddisk DVD...
spørgsmål:

har sat min VHS til tv med det røde/gul/hvid stik.. men jeg kan ikke finde nogen steder i dvderne hvor jeg kan optage det...

nogen der kan hjælpe ?




Mogens
Det kan du ikke på den måde. Din Samsung bd-x8900 optager tuner signalet fra dit antennekabel, og ikke fra stik på dit tv. Du kan heller ikke overspille direkte fra vhs til din Samsung recorder, eftersom der ikke sidder nogen AD konverter (analog til digital) i din samsung recorder.

Det er nok noget med, at få dine vhs'er overspillet via en lille videokonverter til eventuelt en computer. Og så derfra føre dem over på dvd, bluray, mediaplayer el. en ekstern harddisk, som du kan sætte til tv'et el. din Samsung recorder.
Af beanbag
#209916
Så virker skidtet - det var en mandags model og nu har jeg en tirsdags model istedet.

;)
Af SLL
#209944
beanbag skrev:Så virker skidtet - det var en mandags model og nu har jeg en tirsdags model istedet.

;)
Det lyder da godt :) Var det en Samsung model du tog igen, eller LG?
Af beanbag
#209955
Jeg tog den samme BDH8500.
LG fungerede egentlig ok, men vi kunne ikke rigtig enes med brugerfladen ;)
Af -Henrik-
#211854
Hej alle

Håber I kan hjælpe mig med 2 spørgsmål (håber det er det rigtige, at jeg skriver her i denne tråd):

1) Kan en H8500 eller H8900 erstatte min YouSee boks?

Jeg bruger den kun til at optage og afspille udsendelser med.
(mest Premier League og Champions League fodbold)

Jeg kan spare 99 kr. om mdr. ved at opsige YouSee boksen i så fald :)

2) Kan de begge to afspille højopløst musik, dvs. musik i f.eks. 24bit/96kHz eller (bedst) 24bit/192kHz?

Jeg har nemlig en NAD M51 digital konverter som kan håndtere højopløst audio input via HDMI eller digital indgange.

Tak for al hjælp :)

Mvh
Henrik
Af SLL
#211924
Henrik-B skrev:Hej alle

Håber I kan hjælpe mig med 2 spørgsmål (håber det er det rigtige, at jeg skriver her i denne tråd):

1) Kan en H8500 eller H8900 erstatte min YouSee boks?
Ja og nej. Samsung modellerne har ikke nogen indbygget Yousee play / plus functionalitet (arkiv functioner osv.) Men i bund og grund burde Samsung'en kunne det samme som Yousee optagerne. Du skal se Samsung H8500/H8900 som nogle helt grundlæggende optagere/afspillere.

- du kan optage 2 udsendelser samtidig
- du kan afspille udsendelser mens den optager
- du kan timer programmere den mens den optager 1 udsendelse.
(hvis der optages 2 udsendelser samtiden (begge tunere benyttes), kan man ikke bruge timer funktionen!)
- du kan redigere dine udsendelser
- du kan afspille DVD el. bluray mens den optager

Jeg tror du kan få adgang til det meste via Yousee plus og en app til Samsung'en (hvis der er lavet en sådan?). Men tjek selv op på det.
Henrik-B skrev: Jeg bruger den kun til at optage og afspille udsendelser med.
(mest Premier League og Champions League fodbold)

Jeg kan spare 99 kr. om mdr. ved at opsige YouSee boksen i så fald :)
Til at optage, så er det lige til, ingen problemer. Du kan som sagt optage 2 programmer samtidig.
Henrik-B skrev: 2) Kan de begge to afspille højopløst musik, dvs. musik i f.eks. 24bit/96kHz eller (bedst) 24bit/192kHz?

Jeg har nemlig en NAD M51 digital konverter som kan håndtere højopløst audio input via HDMI eller digital indgange.
H8500/8900 understøtter alverdens digitale output formater. Du kan se her under "show more specs", at DTS understøtter i forskellige formater. Så jeg er sikker på, at den som minimum understøtter 24bit / 96khz, og måske også højere. Måske du selv ved mere om det :)

link til specs:
http://www.samsung.com/uk/consumer/tv-a ... -H8900M/XU
#211959
Super, tak for det :)

Plejer Samsung ikke at sende nye modeller på markedet en gang om året?
Hvornår på året i 2014 blev de nuværende modeller introduceret?

Det kan være, jeg skal vente lidt og se, om ikke der kommer 2015-modeller på gaden indenfor en overskuelig tidshorisont?

Mvh
Henrik
Af JP79
#211971
Hej Henrik, hvis jeg var dig ville jeg prøve at kigge lidt på Panasonics HDD-optagere.

Mvh JP
#212976
Hejsa,

Siden jeg købte min BD-F8500 optager, har jeg haft et rimelig slemt problem med den. Jeg har udskudt problemet siden september sidste år hvor jeg købte den, da jeg håbede på, at Samsung måske kunne / ville fikse fejlen i en firmware update. Men det er ikke sket, i hvert fald ikke endnu.

Problem:
Nogen gange når jeg optager en udsendelse, så på-stemples udsendelsen med en rød cirkel m. en streg igennem (som fortæller den er fejlbehæftet). Når jeg prøver at afspille udsendelsen, så afspilles den i et konstant loop på under 1 sekund af starten af optagelsen (et loop som er meget svært at komme ud af). Altså når optagelser stemples med den røde cirkel, så kan de ikke afspilles normalt. Jeg har efterhånden mange af disse optagelser på harddisken (>100GB). Man kan ikke regne 100% med, at en optagelse går bliver optaget korrekt.

Når jeg trykker på INFO knappen til en fejlbehæftet udsendelse, så skrives der "ugyldig indholdslicens" i top info teksten. Jeg forstår ikke den besked, og om det har noget med licenser / kodning til Yousee's tv at gøre, eller det er en fejl som opstår i selve Samsung recorderen?

Er der nogen af jer, som har et lignende problem når i optager, at den periodisk laver fejl på nogen af optagelserne?

EDIT 15-04-2015:
Jeg lider stadig voldsomt af ovenstående problem. Jeg har vedhæftet 3 billeder som fortæller lidt mere om hvordan de mystiske fejl-optaget udsendelser ser ud. Der er stadig garanti på optageren, men jeg har udskudt det pga. jeg ikke kan undvære den, og så som sagt ventet lidt på en firmware opdatering, som måske kunne løse problemet. Har også kontaktet Samsung, men de vil som sædvanlig blot resette/nulstille optageren, indstallere seneste FW opdatering, hvilke jeg skrev til dem jeg havde prøvet.

Men har kommer lige 3 billeder, som viser fejlbehæftet udsendelser, som det ser ud:
1. mapper med optagelser.jpg
1. mapper med optagelser.jpg (25.47 KiB) Vist 13779 gange
2. optagelserne i mappe som er fejlet.jpg
2. optagelserne i mappe som er fejlet.jpg (25.44 KiB) Vist 13779 gange
3. info tekst til en optagelse.jpg
3. info tekst til en optagelse.jpg (33.04 KiB) Vist 13779 gange
Af SLL
#214406
Er der nogen af jer, som har ovenståendes emne problem?
Af jng
#214409
SLL skrev:Er der nogen af jer, som har ovenståendes emne problem?
Dette site og recordere.dk har en række indlæg om bl.a. Panasonic-optagere, der optræder på en måde, der minder om det, du beskriver. Jeg mener de fleste, hvis ikke alle, køber signalerne hos yousee. Jeg kan ikke huske at have læst indlæg om mislykkede optagelser med Stofa, men jeg kan huske forkert.

Har selv en Samsung D-model, der har aldrig fejlet, som vist på dine billeder, og det har min H-model heller ikke. Men det er jo ikke så interessant at høre om noget, der rent faktisk fungerer.
Af SLL
#215091
Tak for svaret jng. Jeg er da glad for, at du ikke har samme problemer med D-serie modellen. Jeg har snakket med Samsung support, som siger jeg skal prøve at formatere harddisken. Det gjorde jeg som noget af det første, da jeg købte den september sidste år. Så jeg tror ikke en ny formatering løser problemet. Jeg har med vilje gemt alle fejl optagelserne som bevis, når den ryger til service. Men det bliver lidt svært at undvære den, er blevet lidt afhængig af digitale HD optagelser, fremfor mine gamle støvede analog støj optagelser :)

Der kommer en død tv periode når vi kommer længere ind i sommeren, så må den afsted.

Hos Samsung support spurgte ind til fejl beskeden, da jeg håbede lidt på de kunne tyde fejlen, enten i 1. level supporten, ellers via 2/3. level support. Men jeg fik den typiske besked tilbage fra Samsung vedr. inst. af nyeste firmware, nulstilling osv. Og alt dette havde jeg været igennem. Jeg gætter på, at man sjældent når videre end til 1. level support :)

Nå, men igen tak for svaret.
SLL
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8