Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#207445
Jeg købte min Samsung BD-H8900 i Elgiganten for en uge siden til 2400 kr.

Jeg er SUPER tilfreds med den. Den fungerer bare.

Har i forvejen en Lg'er som jeg har været SÅ træt af fordi den er langsom og når man ser noget optaget og pauser, husker den ikke hvor man er kommet til.

Alt dette klarer Samsungen til perfektion.

Klar anbefaling fra mig (B
Af SLL
#207446
Det lyder super fedt Klausen72. Det med, at huske hvor til man er kommet til i en udsendelse, har også været vigtigt for mig.

Jeg har vænnet mig til de fleste problemstillinger med min F8500. Dog er der stadig et par grimme udeståender med den, som jeg skal have rapporteret til Samsung support.

1. Nogle gange når jeg optager, så kan optageren ikke lukke udsendelsen ordentlig, og efterlader udsendelsen med en rød cirkel m. en streg ignnem, u. REC telsten. det er ret så irritereden, eftersom hele udsendelsen er optaget. Den kan bare ikke afspille den pga. den ikke har lukket optagelsen korrekt. Det eneste man så kan gøre er, at slette den.

2. Nogen gange oplever jeg, at min recorder mister HDMI forbindelsen i ca. 1-2 sekunder (hvor der er sort skærm, og lyden er væk). Der efter kommer billede og lyd tilbage igen, og jeg kan se, at recorderen automatisk tilslutter / vælger HDMI forbindelsen igen.
Det er også lidt irriterende. Det er næsten helt sikkert i chipsæt kompatibilitets problem mellem HMDI out på recorderen, og så HDMI input på mit ES8005 tv. Jeg havde samme problemer da jeg havde et Samsung C755 tv.

Pkt. 1 kan sikkert løses ved at fikse "lukke" problemet i en firmware update. Pkt. er straks værre, eftersom jeg er ret sikker på det er et hardware problem.

Men jeg skal have fat i Samsung, som sikkert er ved at være træt af perfektionisten her :)
#208715
klausen72 skrev:Ville bare lige fortælle at Bilka har BD-H8900 på tilbud til 2499kr i denne uge ;)
Ok pris, men stadig hundrede kroner dyrere end hos Elgiganten ;)
#209867
Sidder med svigerforældrene som nu er stolte ejere af en samsung bd-h8500. Alt er godt, undtagen muligheden for at skifte mellem forskellige optagelsesformater. Kan simpelthen ikke greje hvor dette vælges.

Pt. så optages der i HD-format, men for at kunne optage i flere timer (til en lavere kvalitet) så bør man kunne skifte mellem HD og SD-format. Nogen af trådens brugere som kan guide mig igennem dette??

På forhånd tak for et super forum.

Mvh
Søren
#209871
slj skrev:Sidder med svigerforældrene som nu er stolte ejere af en samsung bd-h8500. Alt er godt, undtagen muligheden for at skifte mellem forskellige optagelsesformater. Kan simpelthen ikke greje hvor dette vælges.

Pt. så optages der i HD-format, men for at kunne optage i flere timer (til en lavere kvalitet) så bør man kunne skifte mellem HD og SD-format. Nogen af trådens brugere som kan guide mig igennem dette??

På forhånd tak for et super forum.

Mvh
Søren
Nej det kan du ikke vælge. Optageren finder selv ud af bitraten/formatet, og optager i samme 1:1 bitrate. Jeg kan egentlig godt lide, at optage kvaliteten vælges automatisk, og bliver 1:1.

Jeg sletter normalt optaget udsendelser/serier efter jeg har set dem. Dog er der enkelte optagelser der gemmes. Hvis man vil ha' mere plads, så kunne dine svigerforældre købe en større ekstern 2,5 tomme usb harddisk, og optage på den, når den indbygget er fyldt op.
Af SLL
#209873
Jeg skal lige spørge, om jeres optaget udsendelser nogen gange fejler med en rød cirkel og en enkelt streg gennem cirklen? Når jeg så vil afspille udsendelsen, så afspilles kun ca. ½ sekund af starten i et uendeligt loop igen og igen. Udsendelsen er ubrugelig for afspilning, og kan kun slettes.

Det sker periodisk her på min BD-F8500 optager, at udsendelser fejler med denne status. Ved ikke op der findes lignende problemer på H-modellerne?

Jeg har dog gemt alle de udsendelser der er gået på fejl, som beskrevet i det overstående, i tilfælde af service på optageren.

Jeg tror det er en firmware fejl. Men fejl på disken kan selvfølgelig ikke udelukkes. Jeg har dog tjekket diske for fejl, re-formateret den, uden det afhjælper problemet.
Af beanbag
#209877
Har lige købt en BD-H8500 idag i Fona til 1999. Syntes det var en fornuftig pris, og så forlænges levetiden på vores Pioneer plasma et stykke tid.
Problemet er at jeg ikke kan få dyret til at finde vores kanaler. Har prøvet alt (syntes jeg selv), så forslag modtages med glæde.

Jeg ved det kan fungere for vi startede med en BD-F8500 (DKK 1.799), som jeg var nødt til at aflevere tilbage til ElGiganten fordi skuffen sad fast.... men kanalerne virkede; de havde ikke flere så de stak os istedet en LG HR935N (DKK 2.999, dog sat ned til 1.999 pga ulejligheden), men den ryger lige tilbage til dem når vi har en anden en der virker for det interface kræver en tålmodighed vi ikke besidder herhjemme.
Så jeg forventer da at BD-H8500 kan køre når nu både BD-F og LG kan.

Men hvad skal jeg gøre?
Har prøvet genstart og factory reset og stort set all kombinationer af kanalsøgning muligt.
Vi har Yousee, så det burde sku ikke være så svært?
Kan jeg have fået en udenlandsk model? kan jeg se det nogen steder?

Alt hjælp er velkomment - thx

Thomas
Af SLL
#209882
Beanbag, prøv at indlæse kanalerne igen, men denne gang fra indstillings-menuen i optageren. Her hos mig virkede "Yousee" valget til kanalindstillingerne første gang, alle kanaler blev indlæst.

Men grunden til jeg skriver du skal prøve indlæsningen igen fra menuen er, at jeg havde et lignende problem som dig, dog med mit Samsung ES8005 tv, som heller ikke kunne indlæse kanalerne. Først 2. gang jeg prøvede fra tv setup menuen, virkede det.

Hvis du har prøvet alt, så kunne du måske tjekke at du benytter seneste firmware i optageren. Et hurtigt kik på Samsungs support side afsløre, at seneste firmware til din model hedder -> 1006.1, og er fra 16-12-2014. Tjek i firmware update menuen, at du har seneste FW indstalleret. Hvis ikke, så enten hent den manuelt herfra og installer den:

http://www.samsung.com/dk/support/model/BD-H8500N/XE

Eller prøv om du kan hente den online, hvis din optager er forbundet til Internettet?

Måske en firmware update af softwaren i optageren, kan afhjælper problemet.

Jeg kan godt forstå du sender LG'en tilbage. Den har jeg ikke hørt så meget godt om.
#209886
Installerede svigermekanikkens samsung bd-h8500 i dag. De har Yousee's store pakke, hvilket ved første opsætning blev fundet vha. automatisk søgning. Inden jeg satte søgningen i gang kontrollerede jeg indstillingerne og de var alle korrekte. Alle kanaler blev fundet umiddelbart. Ved godt, at det ikke hjælper, men det er da et tegn på at det KAN fungere. Og den er også købt i dag hos Fona.

Er sikker på, at du har kontrolleret antennekablerne, men måske du skulle prøve manuel søgning på én specifik kanal, hvor du kender frekvens m.m. for at se om du overhovedet får et signal igennem som optageren kan bruge/forstå?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8