Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#183542
Jeg har for en måned siden købt en Samsung 8300 DVD-harddiskoptager. Siden start har der været udfald og pixilering på tv skærmen,indenfor det samme sekund, hvor optageren stopper en planlagt optagelse,og hvor optageren står på standby,altså ikke tændt samtidig med tv,et. Det er KUN når den stopper,ikke ved start! HVIS optageren er tændt samtidig med en planlagt optagelse slutter, så er der ingen fejl!Jeg har lige haft den inde på servicenteret, hvor de pr. automatik skiftede main boardet,uden at afprøve optageren inden rep. Det fortalte servicechefen ved Service Center Gruppen.Det gjorde de altid, hvis der var problemer med en Samsung. De har heller ikke efterfølgende afprøvet optageren,for netop mit problem!Han sagde derimod, at det kunne være mine kabler der var problemet,hvis de ikke var gode nok. Mine kabler er alle HF sikret, så jeg tror ikke på, at det er mine kabler. ER der nogle som kan hjælpe, evt. nogle som har samme fejl???
Af jph
#183699
Der er også udfald, når optageren foretager, går jeg ud fra, en opdatering af EPG , den starter og slukker indenfor 1 - 2 minutter. Udfald ved start og sluk....
Af jph
#183888
Er der ingen som har en DVD harddiskoptager som min, og kan svare på, om I har samme problemer???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#183898
Har du delt signalet før optageren eller sløjfer du det igennem den? Hvis ja til det sidste, så prøv at dele signalet før optageren med en splitter.
Af jph
#183899
Torben Rasmussen skrev:Har du delt signalet før optageren eller sløjfer du det igennem den? Hvis ja til det sidste, så prøv at dele signalet før optageren med en splitter.

Jeg har installeret den som normalt, altså antennekabel ind i dvd,en og derefter i tv,et,og med en hdmi kabel, naturligvis....Det skal lige siges, at jeg har en forstærker monteret, da jeg også har tv på første sal. Den sidder ved antenne indgangen.

Mener du en hdmi splitter? Det har jeg ikke. Jeg har prøvet med en antennekabel direkte ind i DVD optageren, da min antenneledning ligger i panelerne og indgangsstikket er ca. 5-6 m. fra optageren, for evt. defekt antenneledning.
Jeg er ikke særligt skarp til dette, så tak for den hjælp, som jeg kan få ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#183900
Jeg snakker om antennekablet. Det skal splittes før optageren, så du ikke har det sløjfet gennem den. Det giver næsten altid problemer med signalet, så du skal splitte det op FØR optageren og køre et kabel direkte i TVet - dvs. heltudenom optageren.
Af jph
#183907
Torben Rasmussen skrev:Jeg snakker om antennekablet. Det skal splittes før optageren, så du ikke har det sløjfet gennem den. Det giver næsten altid problemer med signalet, så du skal splitte det op FØR optageren og køre et kabel direkte i TVet - dvs. heltudenom optageren.
Tak for svaret. Det vil jeg snarest prøve, og vender tilbage med resultatet ! O_O
Af jph
#183930
jph skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg snakker om antennekablet. Det skal splittes før optageren, så du ikke har det sløjfet gennem den. Det giver næsten altid problemer med signalet, så du skal splitte det op FØR optageren og køre et kabel direkte i TVet - dvs. heltudenom optageren.
Tak for svaret. Det vil jeg snarest prøve, og vender tilbage med resultatet ! O_O
Jamen kan det være nemmere...... !! Jeg havde en gammeldags antenne splitter liggende, og monterede den som du anviste og, vups ! det virkede .Ingen udfald ved optagelsens stop mere- Det er bare utroligt, at Samsung ikke kommer ind på denne simple løsning. Nå, men sådan er det jo nok..

Mange tak for svaret og løsningen på mit problem ! :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

OBS !!! Jeg har i mellemtiden fået at vide, at en antennesplitter halverer signalstyrken ! så er det vil ikke så godt eller ? O-O :(