Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tanni_o
#163044
Jeg søger en Hdd optager (eller lign.) med to tunere så jeg kan optage et program mens jeg ser et andet men så vidt jeg kan se er det ikke rigtig til at opdrive? Jeg skal ikke lægge det over på skiver, og jeg skal heller ikke bruge blu-ray afspiller da jeg har dette i forvejen. Jeg har et Sony Bravia 40NX723 og jeg skal ganske enkelt bruge en form for boks som jeg kan optage på, og det skal være muligt at se et andet program imens (har tidligere haft en yousee boks men synes det er for dyrt). Nogen forslag?
Af Rene
#163049
så vidt jeg ved, er der kun samsung og LG som har optagere med tunere. den billigeste koster ca 2000kr med 250 gb
Af mik57
#163051
det burde da ikke være nødvendigt med 2 tunere for at se tv samtidig med du optager.
jeg købte en denver dvb-c(fås også til dvb-t) box 399kr og den fungerer bedre end forventet, godt nok med usbflash eller ext usb harddisk, men jeg kan da optage på den samtidigt med at jeg ser et andet program på tv.
Af jng
#163063
mik57 skrev:det burde da ikke være nødvendigt med 2 tunere for at se tv samtidig med du optager.
jeg købte en denver dvb-c(fås også til dvb-t) box 399kr og den fungerer bedre end forventet, godt nok med usbflash eller ext usb harddisk, men jeg kan da optage på den samtidigt med at jeg ser et andet program på tv.
Trådstarter skrev
..Jeg søger en Hdd optager (eller lign.) med to tunere så jeg kan optage et program mens jeg ser et andet men så vidt jeg kan se er det ikke rigtig til at opdrive?..
Af tanni_o
#163090
Tak for svarende:-) Jeg havde håbet der var en mere smart måde at gøre det på, da jeg synes dvb-modtagerne er meget dyre når de skal være med indbygget harddisk, og ikke særlig fixe at se på:-(
Af tanni_o
#163420
Hejsa,
Det prøver jeg at se på:-) Tak for tippet!
Af dkscan
#163466
npad1990 skrev: Tjek evt. dem de har sat op på www.harddisk-optager.dk

De er rimelig gode og samtidig billige :-)
Bemærk dog at de to første af de optagere, der anbefales, kun er til DVB-T. I spørgerens første indlæg nævnes YouSee, så der skal bruges en optager med DVB-C.

Initiativet på www.harddisk-optager.dk er godt, men nogen dækkende guide er der ikke tale om.
Af Samsung40d6505
#164561
Samsung skulle kommer med nye 2012 blueray og HDD modeller i næste måned, nogen som har hørt om dem ?
Af lgowner
#164621
der findes rigtig mange alternativer som bruger DVBC tuner, og som oveni også er udskiftelig.

der er en del som vist har købt Dreambox el. Octagon(1028) som vistnok begge også klarer CI+ understøttelse.

så de alternativer findes altså. så på google og du finder disse. de er dog linux baseret og en smule mere nørdet end en standard lg pvr optager.
Af jng
#164628
Samsung40d6505 skrev:Samsung skulle kommer med nye 2012 blueray og HDD modeller i næste måned, nogen som har hørt om dem ?
Ja.