Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mxee
#26648
Hej,

Jeg har lige købt en Toshiba fladskærm uden digital tuner. Jeg har kabel tv i hele huset, er det muligt at slutte en DVB-T tuner til det, eller SKAL det være en DVB-C tuner?

Hvilke andre muligheder har jeg for at få digital signal via. kabel.

Tak :D
Af Beckham
#26669
Til kabel tv skal det være en DVB-C tuner. DVB-T kan du kun benytte i forbindelse med stueantenner.
Af clipper
#26726
Hej
Nu er kabel TV jo mange ting. Vi har f.eks kabel tv, dvs. vi medlem af en antenneforening så al vores TV kommer derfor via kabel :)
I samme kabel er der alm. analoge kanaler på UHF båndet og der er pt. også 4 digitale kanaler (Dr1,dr2,TV2 ogen tegnsprogfortolknings kanal) så det smider jeg på mit SAMSUNG med indbygget DVB-T tuner og alm PAL tuner i samme indgang..og så har jeg både digitale og analoge kanaler at vælge imellem. Forskellen på DVB-T og DVB-C er kodningen. DVB-C er "KUN" kabelført, DVB-T kan du snuppe fra luften eller fremført via kabel af din antenneforening. For at se DVB-C skal man vist nok altid anvende en setttop box da det kræver et "kode" kort eller håbe på at fjensyneyt har indbygget en kortlæser (CAM) der kan finde ud af at snakke med de kode kort du f.eks skal bruge fra TeliaStofa eller CanalDigital og TDC kabel.
MVH