Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#25255
Hej alle

Jeg har købt mig et Samsung LE-40M86BD. I fjernsynet er der umiddelbart kun en DVB-T tuner (ret mig hvis jeg tager fejl).

Er der noget jeg kan gøre for at gøre kunne modtage mine fjernsynskanaler digitalt, kun ved hjælp af tv'et, eller skal jeg have fat i en DVB-C tuner for at kunne dette?

Udfra http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=1182 skal jeg umiddelbart have fat i en DVB-C tuner for at dette kan lade sig gøre, men kan man så købe en der kan indbygges i tv'et, en eller anden form for add-on, eller er tuneren totalt værdiløs, og er jeg nødsaget til at købe en ekstern DVB-C tuner for at få det til at fungere?
Brugeravatar
Af azrael
#25260
Til digitalt kabel-tv (eller satellit-tv) er en DVB-T tuner komplet nyttesløs. Der findes heller ingen add-on enheder til tv. Enten skulle du have købt et af de nye Sony tv med indbygget DVB-C tuner (eller evt. et af nichemærkerne Loewe og Metz), eller du skal have fingre i en ekstern boks.
Af insideout
#25616
Ahrensberg skrev:Hmm... det var da ærgerligt. Har hørt noget om at DVB-T tuner, er brugbare efter 2009, er der noget i det?
Hej
Har samme tv som dig og har i dag talt med Samsung i DK ang. en masse om digitv (jeg er nope på dette område).
Manden fortalte at dette først er fra 2010 og at den tuner der sidder i vores tv vil være ubrugelig da man har bestemt sig for Mpeg4 og vores dvb-t tuner er en Mpeg2. :p sådan er livet nogle gange....

Mvh
Henrik
Brugeravatar
Af azrael
#25620
DVB-T tuner er nyttesløs i dag i forbindelse med kabel-tv. Hvis antennesignalet til gengæld tages ned med egen antenne, så kan man få meget glæde af DVB-T tuneren.
Af insideout
#25644
azrael skrev:DVB-T tuner er nyttesløs i dag i forbindelse med kabel-tv. Hvis antennesignalet til gengæld tages ned med egen antenne, så kan man få meget glæde af DVB-T tuneren.
Ja selvfølgelig, men det er ikke det vi snakker om her. :)

Med venlig hilsen
Henrik
Af Plex
#25771
azrael skrev:DVB-T tuner er nyttesløs i dag i forbindelse med kabel-tv. Hvis antennesignalet til gengæld tages ned med egen antenne, så kan man få meget glæde af DVB-T tuneren.
Mange private antenneforeninger udsender faktisk dvb-t i deres deres net. Det er dog kun dr1, tv2 og dr2.
Af Preben Pedersen
#28335
Plex skrev:
azrael skrev:DVB-T tuner er nyttesløs i dag i forbindelse med kabel-tv. Hvis antennesignalet til gengæld tages ned med egen antenne, så kan man få meget glæde af DVB-T tuneren.
Mange private antenneforeninger udsender faktisk dvb-t i deres deres net. Det er dog kun dr1, tv2 og dr2.
:(

Kig her

Ulempen er, at det kræver pakke 2, pga. det området, som de fleste tvér med indbygget DVB-T tuner kan søge på i frekvens båndet.