Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#288345
Optage digitale Tv-udsendelser, Samsung

Hej
Indtil for nylig fik vi leveret kablet analogt tv-signal fra vores indholdsleverandør. Det var da muligt for vores tv, at optage to samtidige programmer.
Vores signal bliver nu leveret digitalt af samme leverandør, og herefter er det kun muligt at optage ét program og evt se samme program.

TV’et er et Samsung Serie 7 UE48HU7505T
Softwaren er opdataret
Optagermediet er en usb-harddisk på 500 GB

Systemkrav fra leverandør:
DVB-C kabel-tv-tuner med Mpeg2 og Mpeg4
Plads for CA-/CI+ kort
DVB og teletekst subtitling

Ved søgning efter kanaler skulle følgende parametre bruges:
Netværksid: 100, hvis 5 cifre anvendes så 00100
Frekvens: 306.00 Mhz eller 30600
Symbolhastighed: 6875, 6.875 eller 68750
Netværkssøgning: Ja

Er der en klog person der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få funktionen tilbage? Jeg har kontaktet leverandøren og de ligner blot et stort spørgsmålstegn.

Det skal tilføjes at jeg ikke er særlig skrap på tv-området :-)
#288424
Klog på tv vil jeg kalde mig, men jeg tror jeg ved hvad der er galt. Jeg har lige fået et Samsung Q6 og ville gerne af med min Set Top boks fra Canal Digital ved at benytte CA modul og de 2 DVB-S tunere i TVet. Jeg troede jeg kunne se et program og optage et andet (som jeg kan på set top boksen) når jeg sluttet 2xsat kabel til TVet og en ekstern harddisk - men det kunne jeg ikke for CA modulet i TVet eller tunerne kun kan "afkode" en strøm pr. kort fra Canal Digital, dvs. TVet antog at de øvrige kanaler var låst (info fra Samsung support). Hvis det skulle løses skulle der 2xCanal Digital kort i CA modulet - og sådan et "dual" CA modul findes vist ikke ??
Så jeg tror at du ramt af at kun en kanal (strøm) er frigivet til TVet... Måske dette er en restriktion i det digitale signal i forhold til dit gamle analoge ?
#288440
Tak for dine overvejelser
Jeg tror jeg er på vej ud for, at købe en optager med to digitale tunere. Det må jo så løse problemet, eller evt finde et tv der håndterer signalstrømmene mere hensigtsmæssigt.