Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af holmholm
#267901
Er der nogle som ved om et Sony tv med dobbelt tuner kan køre med både Viasat via parabol og en parabol med dobbelt lnb.

Der er indstillinger for 4 satellitter.

Der er to tuner indgange. Main og sub.

Når jeg kun sætter viasat til main kører det.
Når jeg kun sætter parabol med dobbelt lnb kører det også. (sætter så diseqc til A og B for de 2 lnb er.

Problemet er når jeg sætter kabler i både main og sub.
Så kan tv kun finde det der er sat i main stikket.

For eksempel :
1. sat 19,2 diseqc A
2. sat 13,o diseqc B
3 sat 5 grader øst C (men her kommer der intet signal når jeg bruger samme transponder mm som kørte perfekt i main indgang)

Håber at i har nogle gode råd.
Er ved at blive skør og tingene kører i ring ;-)
Brugeravatar
Af MigSelv
#267902
Main og sub er til to ens positioner, så der via sattuner kan ses og optages på samme tid.
Du skal bruge en diseqC med indgange til alle dine lnb'er, og køre et kabel til Main indgang på tv.
Af holmholm
#268006
Mange tak for svaret.
Har købt en switch 2x1.
Men hvor jeg før kunne se både 13,0 og 19,2 på det kabel som kommer fra parabol med dobbelt lnb, så er der kun signal fra 13,0 nu. 19,2 findes ikke. Lige meget hvilken diseqc jeg tildeler den. Og transponder står på samme status som før.
Der er vel ikke noget at gøre ved det så ?
Brugeravatar
Af MigSelv
#268007
Jo der er muligheder for, at det virker, men det rigtige udstyr skal bruges.
Til 13.2 og 19.0 øst skal du købe et beslag, hvor to separate lnb'er monteres ( kan monteres på de fleste paraboler). Parabolen indstilles og begge positioner kan fanges med dette lnb beslag, lnb'er forbindes til DiseqC.
Din Viasat 5 øst forbindes ligeledes til DiseqC, og et kabel fra DiseqC til tv.
Alternativ er 3 paraboler, eller en stor, med beslag til 4 lnb'er.
En tredje mulighed er, at din Viasat forbindes til ekstern boks, som med HDMI forbindes til tv. Så skal Hotbird og Astra forbindes som tidligere beskrevet.
Af holmholm
#268027
holmholm skrev:Lige for at være helt sikker. Så skal 13,0 og 19,2 køres ind i huset på to seperate kabler ?
Men iøvrigt underligt at jeg godt kunne køre et enkelt kabel ind i main på tv et og se begge positioner. Men kun en position når jeg kører samme kabel ind i en switch.
Brugeravatar
Af MigSelv
#268048
Hvis der bruges DiseqC, skal der kun et kabel til tv, som tilsluttes i Main.
Hvis jeg husker rigtigt, arbejder en switch og DiseqC kun sammen, hvis det er monteret i korrekt rækkefølge .
Tilslut to separate lnb'er til 22kHz switch, som forbindes til en 4 kanal DiseqC (nu kan 5 lnb'er styres). Du har en dobbelt lnb med indbygget DiseqC, som forbindes til en switch, så her er tilslutningen ikke korrekt.
Af holmholm
#268067
Mange tak for hjælpen. Har også fundet et billede som bekræfter din vejledning.
Så ryger HD modtageren alligevel på genbrugen :-)