Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#202555
Jeg har stofa som tv udbyder og stofa web tv, men da jeg ofte for udfald med sort skærm (har ringet til stofa) vil jeg undersøge hvad for en tv tuner jeg skal bruge til min pc for at se stofa tv på min computer, jeg forstiller mig at bruge windows media center, bruger windows 7 64 bit.

Jeg vil gerne kun se hd kanaler og vil ikke ofre mere end højeste nødvendigt, så jeg vil gerne købe brugt

Skal jeg have en dvb-t2 tv tuner kort eller skal jeg også have et dvb -c kort sådan et hybrid kort som dustin kalder det http://www.dustinhome.dk/xgroup/20254/j ... en-hybrid/.

Jeg vil helst ikke ofre mere end 200-300kr
#202560
Jeg kan ikke hjælpe dig med erfaringer/anbefalinger mht. hvilket kort du skal vælge. Dog kan jeg pege dig i den rigtige retning: Du skal have et kort, der understøtter DVB-C.

DVB-T(2) kan ikke bruges til Stofa/kabel-TV, men kun til de luftbårne kanaler/Boxer.
Af gasolin
#202563
Er dvb -c også godt nok til hd kanaler?
#202564
DVB-C betyder bare at den er beregnet til Cable tv og har ikke noget at gøre med om det er HD kanaler eller ej :)

Du skal bare vælge tuner standard ud fra om du har kabel tv (DVB-C), eller om du får signalet via antenne (DVB-t2), eller satellit (DVB-S) :) Håber det belyser det, så det er forståeligt :)

Hvis du allerede har Stofa web tv, har du slet ikke brug for at installere en DVB tuner på din Pc - så kan du allerede modtage kanalerne via internettet ved hjælp af et stykke software fra udbyderen, i dit tilfælde Stofa - du skal bare downloade softwaren fra Stofas hjemmeside og installere den på Pc'en, så skulle du kunne se alle de kanaler du allerede abbonerer på :)

Du kan også godt installere en hardware DVB-C tuner på Pc'en og modtage signalet derigennem, præcis som du plejer at gøre det på dit tv, men det skulle altså ikke være nødvendigt, hvis du allerede kan modtage kanalerne via web tv :)
Senest rettet af RockMedØerne 5. jul 2014, 02:05, rettet i alt 1 gang.
Af gasolin
#202565
så vidt jeg har læst mig til er DVB-t2 til hd tv og der skal være mpeg-4 til hd tv da mpeg 2 kun er til sd kvalitet.

Hvor langt tilbage kan jeg gå ved køb af brugt tv tuner når det er en dvb-c tuner?

Bare så længe det kan komme til at virke med windows 7 og så viser den alle kabel tv kanaler?
#202566
DVB-T2 er lavet specielt for at kunne modtage kanalerne digitalt gennem luften ved hjælp af egen antenne - som f.eks. hvis man har boxer abonnement og ønsker at modtage digitale HD kanaler, så du har læst rigtigt - er bare ikke det du har brug for, når du har Stofa abonnement :)