Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#157692
jeg har en HP Pavilion Elite HPE-552sc, og der er indbygget TV-tuner med følgende info:
TV Tuner
AVerMedia DVB-T/PAL
Interface: PCI Express x1
Supported transmission standards:
DVB-T (digital)*
PAL (analog)
* Requires an antenna
Either DVB-T or PAL signal is available. You cannot use both at the same time.
Built-in IR controller: Yes


WMP kan så vidt jeg kan forstå ikke vise HD kanaler, men hvad bruger jeg så af program? Skal jeg bruge et AVerMedia software eller er der en nemmere/smartere løsning? evt. nogle med erfaring i samme? :)
Af DavidHimself
#157693
Den skal have en MPEG4 tuner for at kunne modtage HD kanalerne - det ser ikke ud til at det er noget din maskine er udstyret med :)
Af daxheide
#157745
DavidHimself skrev:Den skal have en MPEG4 tuner for at kunne modtage HD kanalerne - det ser ikke ud til at det er noget din maskine er udstyret med :)
betyder dvb-t ikke at den kan modtage det digitale signal? så vidt jeg ved går vi først til mpeg4 fra april ?
Af steffenj
#157747
Skiftet idag d. 11/1 er til MPEG4. Det til april er et andet tuner system DVB-T2. Så det kræver MPEG4 for at se tv via almindelig antenne.

Men hvordan modtager du dit signal, er det kabel eller antenne?
Af daxheide
#157753
modtager via kabel fra yousee, har kabel direkte i pc'en. kan sagtens se tv herpå i mediaplayer, men det er ikke hd.. :S
Af daxheide
#157792
hmm, vil det sige at jeg skal have mig en ny tv tuner som kan mpeg 4 ? og i så fald, hvilken kan i anbefale, nu skal den jo også kunne dvb-t2 for at være fremtidssikret?

vil gerne ha den som pci-e 1x kort, men hvis det er for dyrt er en usb fin nok...

på forhånd tak drenge :)
Af Pyndk
#157813
Hvis du modtager fra yousee, skal du have en med dvb-c mpeg4 istedet. dvb-t2 er kun hvis du modtager med antenne.
Af daxheide
#157814
okay jamen tak, det er sgu en stor jungle hehe..

er den så fremtidssikret? jeg mener, kan den klare 3d fjernsyn når det kommer osv? for nu køber jeg mig nok den Asus VG278H skærm også, så gider ikke gøre det "halvt".. :)
Af Pyndk
#157818
Fremtidssikkert bliver det aldrig, så skal du nok kigge på en med dvb-c2 (Dette ved jeg ikke om man kan få).

Hvis den skal kunne modtage tilvalgskanaler fra yousee skal den have et CI+ modul så den kan modtage kort fra yousee, da 3D hvis det nogensinde kommer, helt sikkert bliver en tilvalgskanal.
Af daxheide
#157820
ja det der fremtidssikret er vist et rimelig dumt ord at bruge her i it-verdenen.. men ser ikke ud til der er nogle dvb-c2 endnu, så må "nøjes" :) tak igen pyndk
Af dkscan
#157873
På en pc sker MPEG-dekodningen normalt i software, så man skelner ikke mellem MPEG2 og MPEG4, når det handler om tuneren. Den skal blot kunne modtage DVB-signalet. Herefter er det et spørgsmål om at have den rigtige software og de rette codecs installeret.
Af steffenj
#157916
dkscan skrev:På en pc sker MPEG-dekodningen normalt i software, så man skelner ikke mellem MPEG2 og MPEG4, når det handler om tuneren. Den skal blot kunne modtage DVB-signalet. Herefter er det et spørgsmål om at have den rigtige software og de rette codecs installeret.
Der tror jeg du tager fejl. Dekodningen forgår i tuneren. Ellers ville det jo også være lige gyldingt om du havde t eller c tuner vis det var softwaren der klarede det.
Der skal stadig være MPEG4 og DVB-C i PC kortet.
Det jo ikke almindelig video afspilning vi snakker.
Af dkscan
#157921
steffenj skrev: Der tror jeg du tager fejl. Dekodningen forgår i tuneren. Ellers ville det jo også være lige gyldingt om du havde t eller c tuner vis det var softwaren der klarede det.
Du blander tingene sammen. Modtagelse af DVB-signalet kræver den rette tuner altså f.eks. DVB-T eller DVB-C.
Spørgeren har allerede den rette tuner.
steffenj skrev: Der skal stadig være MPEG4 og DVB-C i PC kortet.
Det skal håndtere DVB-C. MPEG4 håndteres i software på computeren.
Af daxheide
#157935
dkscan hvis jeg har den rette tuner, hvilken software ska man så bruge? for jeg har ikke kunne finde nogle der kan endnu :o