Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klingenberg
#151518
Hej,


Jeg er lige flyttet i lejlighed, og der sidder i forvejen en parabol. Jeg har hørt lidt om astra og synes det lyder rigtig smart, især da jeg ikke ser ret meget dansk tv, men gerne vil have mulighed for at se lidt engelsk engang i mellem

Hvordan pejler jeg parabolen ind på astra?

Kan jeg sætte antennestikket direkte i tv'et og så kører det?

Det skal siges jeg aldrig har prøvet at lege med en parabol før. Tv'et er et samsung le86/87m, er ikke sikker på det har dvb-s, kun dvb-t.
Af Peter Schrøder
#151543
klingenberg skrev:Jeg er lige flyttet i lejlighed, og der sidder i forvejen en parabol. Jeg har hørt lidt om astra og synes det lyder rigtig smart, især da jeg ikke ser ret meget dansk tv, men gerne vil have mulighed for at se lidt engelsk engang i mellem
Hvordan pejler jeg parabolen ind på astra?
Kan jeg sætte antennestikket direkte i tv'et og så kører det?
Det skal siges jeg aldrig har prøvet at lege med en parabol før. Tv'et er et samsung le86/87m, er ikke sikker på det har dvb-s, kun dvb-t.
Når jeg tænker Astra, tænker jeg hovedsagligt tyske kanaler.
Hvis ikke dit tv har satellit-tuner, skal du ha' en boks som kan afkode de kanaler du ønsker at se.
Astra skal nok ha' en 60 cms parabol for at komme ordentligt igennem. Parabolens hoved skal også være istand til at modtage de signaler som kommer fra satellitten. Astra befinder sig ca. stik syd, lidt afhængig af, hvor du bor i dk.