Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af atomman
#112688
Hej
Jeg har netop købt Clint DC1 DVB-C tuner i Elgiganten 596,-. http://www.clintdigital.com/da/produkte ... dia-series )
Her er mine første indtryk/erfarringer
Jeg har Stofa og ønsker digital tv på mit samsung 40" 1080p fjernsyn fra 2007.
Alt løber rimlig problemfrit og de fleste kanaler står rimlig skarpt. Den er ret hurtig og meget nem at betjene
Jeg har dog problemer med et par kanaler som hakker og udviser en del decoder fejl. Hvad skyldes dette?
Kender i til test-billeder jeg kan kalibrere mit tv ifht. boksens output med? Den kan afspille video filer fra USB.

Edit: Meget hurtigt svar fra Clint hotline:
99,9% af alle som oplever sådanne fejl som du beskriver, har fejl/problemer
med deres antennekabler.
Du kan bla. læse mere her :

http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig- ... v-signaler
Senest rettet af atomman 30. aug 2010, 14:06, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Af MigSelv
#112691
atomman skrev:Hej
Jeg har netop købt Clint DC1 DVB-C tuner i Elgiganten 596,-. (http://www.clintdigital.com/da/produkte ... dia-series )
Her er mine første indtryk/erfarringer
Jeg har Stofa og ønsker digital tv på mit samsung 40" 1080p fjernsyn fra 2007.
Alt løber rimlig problemfrit og de fleste kanaler står rimlig skarpt. Den er ret hurtig og meget nem at betjene
Jeg har dog problemer med et par kanaler som hakker og udviser en del decoder fejl. Hvad skyldes dette?
Kender i til test-billeder jeg kan kalibrere mit tv ifht. boksens output med? Den kan afspille video filer fra USB.
Hej
Støj, eller dårligt signal, kan give hakkende billeder/pixeleringer på et digitalt signal.
Af atomman
#112713
Problemet stammer ganske rigtig fra dårligt isoleret kabler. Lidt tape hjælper allerede men jeg har bestil nye HF isoleret stik.

Det lader til at optagefunktionen på USB virker fint man kan dog ikke se andre kanaler imens - en ny firmware påstår at man kan optage en kanal og samtidig se et andet program hvis de er på samme frekvens.
Det forstår jeg ikke rigtigt samme frekvens=samme kanal el. havd?
Af kbo
#112728
Super med lidt info. Har selv overvejet den. Kan se at yousee sælger deres gamle sagem 60 for en plovmand. Har den ikke samme funktion som clint dc1 bortset fra pvr funktionen?
Af politiken
#114939
Digitale kanaler er opdelt i grupper - kaldet MUX.

Foreløbig har vi i danmark 2 stk MUX.

MUX-1 = DR1, DR2, TV2, ...

MUX-2 = DR Ramasjang, DR K, DR HD, ...

Se http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/MUX2.asp

Du kan derfor se og optage 2 forskellige i Mux-1 eller se og optage 2 forskellige i Mux-2, men du kan ikke
se en kanal fra Mux-1 og optage en kanal fra Mux-2 (eller omvendt).

Pol
Af Joergner
#115796
Jeg kan helt sikkerT også anbefale Clint DC1.
Jeg købte den i elgiganten i fredags, og hidtil har den virket upåklageligt. Billedet virker ligeså godt som Zaptor, og så er den nok 10 gange hurtigere end Zaptor boksen, som jeg tidligere har haft en del problemer med.

Videoprocessoren fejler ikke noget, den kan afspille 1080p mkv filer med DTS lyd, hvilket er mere end, hvad PS3'en i samarbejde med PC'en (PS3 media server) eller PC'en med GeForce 8600GT alene kan klare.

Desuden er fjernbetjeningen ikke det kønneste, jeg har set
Af serano
#145415
Jeg har forgæves forsøgt at få afspillet MKV videofiler med DTS lyd, billedet går helt fint igennem. Men lyden er bare tavs, jeg har fundet ud af den godt kan afspille AC3 og DD5.1 lyd. Lyden bliver kørt direkte ind i Sony TV og så derefter videre ind i HK reciever.
Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ? :)
Af SPDIF
#149603
Bortset fra, at fjernbetjeningen er grim, virker den så ordentligt? Altså er signalet fra den godt nok, så man ikke skal holde den i en bestemt vinkel og trykke adskillige gange for at modtageren opfatter det?

Ovenstående problem havde jeg nemlig med en Denver-tuner..
Af cbo
#157808
Vi har haft denne boks i et års tid. Den fungerer generelt godt, men displayet virker ikke for godt mere, så det er til dels ulæseligt.

Endvidere oplever vi af og til en lidt kedelig tendens til at boksen taber et par kanaler - der skal så søges igen med angivelse af net-id (glemmer man net-id finder den det meste, men altså ikke de forsvundne kanaler). Det er ikke de samme kanaler fra gang til gang. Jeg skal ikke kunne sige om det skyldes boksen eller at youSee fedter rundt med tingene uden at orientere nogen om det :)
Af BlaZZo
#183580
jeg håber en med client boksen gider hjælpe, vi får fået et stort problem, vi sorter kanalerne i den række følge vi gerne vil, den gemmer, men så efter vi slukker boksen, så er kanalerne ikke i den række følge som vi har valgt.
nogen som har en løsning ?
vi har 5 bokse
Af dkscan
#183610
BlaZZo skrev:jeg håber en med client boksen gider hjælpe, vi får fået et stort problem, vi sorter kanalerne i den række følge vi gerne vil, den gemmer, men så efter vi slukker boksen, så er kanalerne ikke i den række følge som vi har valgt.
nogen som har en løsning ?
Der er vist en ny firmware, der løser det problem.
Der en tråd om det på http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119690