Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#336283
Hej :-)
Har for et par dage siden købt ovenstående TV ;-) men det skuffer mig meget med forkerte farver, især for meget rød ! har så fået pillet så meget ved det at det ser helt af h til ud :-)

Nu vil jeg så høre om nogen kan hjælpe mig med nogle kalibreringstal, til mit TV ?

Har lige talt med Philips DK, som siger jeg kan finde dem på nettet ;-) men dette er ikke lykkedes mig :-( de har ikke selv nogen de kan "dele" ud af :-)

På forhånd tak for hjælpen :-)

Hilsen
Preben
#336289
Jo jo, det var derfor jeg begynde at pille ;-) fordi at billederne var mørke og uskarpe oh meget orange/røde :-(
Hos Philips siger de der findes nogle forskellige kalibreringstal på nettet, jeg kan bare ikke finde dem :-(

Har købt TV hos Power, som gerne ville kalibre det til minimum 1.500 kr. hvilket jeg ikke er villig til at betale, ud fra alle de info man får om hvor værdiløse de er og bare er en måde at holde priserne kunstigt oppe.

Me4n som skrevet siger Philips man kan lave det mindst lige så godt selv på 5 min. skal bare finde talene.
#336290
Tvet bør nulstilles først, og prøv så derefter at vælge filmprofilen, eller ISF dag/nat, afhængig af den ønskede lysstyrke. Jeg tvivler på at du kan finde de optimale indstillinger på nettet. Test og reviews af 43 tommer TV er der ikke meget af, da stort set alting i dag er fra 55 tommer og opefter.
#336299
henrik.yde skrev: 4. nov 2021, 12:40 Tvet bør nulstilles først, og prøv så derefter at vælge filmprofilen, eller ISF dag/nat, afhængig af den ønskede lysstyrke. Jeg tvivler på at du kan finde de optimale indstillinger på nettet. Test og reviews af 43 tommer TV er der ikke meget af, da stort set alting i dag er fra 55 tommer og opefter.
Så må jeg jo prøve at se om jeg kan finde noget til 50" der kan vel ikke være den helt store forskel de tal ;-)
#336300
DIXI12 skrev: 4. nov 2021, 18:20
henrik.yde skrev: 4. nov 2021, 12:40 Tvet bør nulstilles først, og prøv så derefter at vælge filmprofilen, eller ISF dag/nat, afhængig af den ønskede lysstyrke. Jeg tvivler på at du kan finde de optimale indstillinger på nettet. Test og reviews af 43 tommer TV er der ikke meget af, da stort set alting i dag er fra 55 tommer og opefter.
Så må jeg jo prøve at se om jeg kan finde noget til 55" der kan vel ikke være den helt store forskel de tal ;-)
#336303
henrik.yde skrev: 4. nov 2021, 18:30 Nu kender vi jo ikke dit budget og max størrelse, men dette her fra LG (OLED) i 48 tommer, har før været nede i 3999,-. Og kommer det sikkert igen.
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/a1-oled
Som pensionist må man jo vælge :-) har i år købt ny bil og vaskemaskine ;-) så 5.499 kr. for et 43" er vel okay :-)

Størrelsen kan desværre IKKE være større der hvor det skal så ! da det står i et hjørne hvor det gamle 40" stod :-)

Men angående mit nye TV så fik jeg at vide at det var en af deres topmodeller fra Philips.

Læs mere her: https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/phili ... 043PUS8556