Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vandemaar
#318143
Hej,

Jeg har besluttet at få foretaget en professionel kalibrering af min projektor (JVC DLA-NX7). Jeg har fundet frem til primært disse tre valgmuligheder:

KT Radio
TV-Kalibrering
CSN Teknik

Jeg har læst en del positivt om Thomas og TV-Kalibrering her på FP, men inden jeg bestiller, vil jeg lige høre, om I har erfaringer med de to andre.

På forhånd tak.

/v
Af bphhm
#318552
Følger lige med i dit indlæg da jeg selv overvejer samme.

I øvrigt, hvordan er din oplevelse af DLA-NX7? Jeg har N5 og N7 i kikkerten til en opgradering hvis jeg ikke kan finde en brugt X7900.
Af vandemaar
#324032
bphhm skrev: 1. sep 2020, 14:01 Følger lige med i dit indlæg da jeg selv overvejer samme.

I øvrigt, hvordan er din oplevelse af DLA-NX7? Jeg har N5 og N7 i kikkerten til en opgradering hvis jeg ikke kan finde en brugt X7900.
Jeg har kun godt at sige om den. Den er stor, men det er ikke et problem for mig, da jeg er vandt til en trerørs ;-)
Af Homer
#324175
Vi har haft besøg af Thomas. Her d. 2/12-2020. Og vi kan varmt anbefalede ham han har kalibrerer vores ny lg cx 65 og det er bliver super godt. Der er mange flere detaljer i de mørke områder og alle farver står meget Beder til hinanden.
Desuden var det super hyggelig. Vi fik snakket om lidt af vært virkelig en dejlig oplevelse.
Så skulle jeg gøre det igen ville jeg vælge Thomas fra tv-kalibrering,
Af Supergris
#324178
Torben Rasmussen skrev: 8. dec 2020, 22:45 Thomas optrådte for nyligt i et YouTube-indslag hos BOTF:
Tusind tak for linket.
Absolut en af de de mest informative videoer, jeg nogensinde har set om emnet, som alle, der interesserer sig for emnet burde se.
Behagelige og vidende mennesker, begge to...
Af Dusty
#324205
Jeg har fået 2 stk. TV kalibreret af CSN. Christian er kompromisløs mht. slut-resultatet. Har fået kalibreret én TV skærm af TV-kalibrering og det var også rigtig godt.
CSN er dog eksperter i "biograf" i al almindelighed, så mht. en high-end 4K JVC projektor ville jeg nok vælge CSN-teknik.
Af Denner
#324272
Kan klart tilslutte mig til at CSN-teknik er at foretrække, specielt når vi snakker projektor, mener at de på et tidspunkt var den officielle importør og distributør af JVC projektorer i Danmark 🙈