Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fredebp
#164032
Da hverken Philips, Fona eller deres værksted, Elektronik Centret, har kunnet hjælpe mig med nedenstående, skal jeg høre om der er andre, der har tilsvarende erfaringer.
Når jeg benytter "page up/down"-funktionen på remoten til en kanalrundfart, "springes der ofte over" en vilkår kanal, dette uanset om jeg kører frem eller tilbage, og der er ikke tale om "tomme" kanaler.
Jeg har gennemført den seneste sw-opdatering, der er skiftet IR enhed, og jeg har fået hel ny remote fra EC.
Elektronik Centret mener, at det evt. kan skyldes støj fra anden elektronik, uden at kunne anvise eventuelle kilder dertil
Er klar over, at Philips ikke er kendt for den bedste/hurtigste kanalskifte, men jeg er i øvrigt meget glad for skærmen.
Af hkknudsen
#164251
Nu tænker jeg bare helt ud af boksen, men hvad er dine vægge beklædt med ? Hvis et remotesignal blev reflekteret et par gange mellem vægge ville det kunne ankomme flere gange til tv'et
Af Fredebp
#164375
Det kunne være nærliggende, men da problemet kun eksisterer ved brugen af "page up/down"-funktionen og ikke ved direkte kanalvalg, har jeg svært ved at se, at dette skulle være årsagen.
Har i øvrigt nu også forsøgt mig med favoritkanaler med samme resultat.