Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Roadie
#146621
I forbindelse med testen her på sitet af Panasonics G30Y model beskrives der at man skal vælge professionel1 profil.

Jeg har endnu ikke kunnet finde den i skærmmenuen. Er der nogle som kan hjælpe

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#146623
Du skal aktivere ISFcc før den kommer frem.
Af Roadie
#146670
Problemet er jeg IKKE kan finde dette menu punkt. Går jeg ind under billede og avancerde indstillinger, så findes den ikke.

Er der forskel på de forskellige tv.
Brugeravatar
Af MigSelv
#146676
Roadie skrev:Problemet er jeg IKKE kan finde dette menu punkt. Går jeg ind under billede og avancerde indstillinger, så findes den ikke.

Er der forskel på de forskellige tv.
ISFccc ligger i menupunktet Indstillinger - Avanceret - ISFccc til/fra.
Hvis alt andet svigter, læs manualen.
Af Roadie
#146772
Så fandt jeg endelig menu punkt. Som man siger man kan ikke se skoven for ene træer. Der er jo en side 2 under indstilling. Den havde jeg IKKE set.

Tusind tak for svaret.
Af dktipe
#155310
Hej. Så du bruger blot THX profilen med ECO slået fra og har ikke foretaget andre ændringer ?

Jeg forstår ikke helt hvad Rasmus mener, skal man bruge THX profilen med ECO slået fra og så derefter rette lidt til i nogle indstillinger ud fra de værdier han har nævnt i teksten for at få helt perfekt billede, ude en egentlig kalibrering. ?

Mvh Tim
Af Per S
#155316
Hej Tim

Jeg har tolket hans anmeldelse sådan at THX profilen med Eco funktion slået fra - efter hans mening er næsten perfekt. Jeg mener til gengæld den er helt perfekt - men det er jo en smagssag.

Min grundholdning er - med al respekt for Rasmus - at Panasonic trods alt nok er bedst til kalibrering af deres fladskærme - de har en en meget stor ekspertise - det viser THX profilens egenskaber - og så er der efter min mening ingen grund til at pille ved grundindstillingerne. Men hvis nu Panasonic ikke havde haft den suveræne THX profil - så havde jeg nok fulgt Rasmus anvisninger med den manuelle finkalibrering af professionel1 profilen


Mvh. Per