Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#136781
Hejsa

Jeg skriver fordi jeg undrer mig over hvorfor min skærmkalibrering af mit Samsung tv ryger så snart jeg slår over på internet@tv

Det betyder at når jeg f.eks. ser film på yousee app'en så ligner der lort, fordi den benytter tv'ets standardindstillinger.

Er der nogen der har fundet nøglen til denne problematik?!


Vh, Jonas
#136808
Jonaseriksen skrev:Jeg skriver fordi jeg undrer mig over hvorfor min skærmkalibrering af mit Samsung tv ryger så snart jeg slår over på internet@tv
Det betyder at når jeg f.eks. ser film på yousee app'en så ligner der lort, fordi den benytter tv'ets standardindstillinger.
Er der nogen der har fundet nøglen til denne problematik?!
Vil gætte på at hver indgang skal kalibreres for sig, så du kopierer bare dine indstillinger til indgangen som bruges ved internet@tv.
Af Jonaseriksen
#136809
Tak for gættet.
Det ville være skønt hvis det var tilfældet.

Er der nogen der har nogle erfaringer de vil dele?
Af pixagf
#136811
Det er det på mit d8005
Af Fredtoft
#136812
Som jeg husker en C755, så er det ikke muligt at lave nogen billedindstillinger for hverken Internet@TV eller DLNA afspilleren.

Det var det som fik mig til at skrive følgende i testen af D8005:

"Den store og positive nyhed ved medieafspilleren er at den har sit eget sæt billedindstillinger, og det er således muligt at kalibrere gengivelsen af medieafspilleren fuldt på linje med skærmens HDMI indgange – et super godt tiltag som alle producenter burde efterfølge."

I takt med at mere og mere indhold kommer i en eller anden form for (lokal eller ekstern) streaming, er det bare super vigtigt at kunne kalibrere medieafspillerdelen.
Af Jonaseriksen
#136813
Sidste svar er en smule for teknisk for mig.
Men jeg tolker at mit C7005 ikke kan kalibreres på dlna og internet@tv delen.

Og jeg er rystet!!!

Jeg har i bund og grund købt et tv hvor al streaming af film og andet er ubrugeligt, det er fuldstændig vanvittigt i min optik.
Af Mysen
#136838
Virker underligt at man ikke kan indstille det overhovedet. Det kan man altså godt på min C7705, selv om der ikke er de samme kalibreringsmuligheder.

har du ikke en "tools" knap. Den giver adgang til de fleste indstillinger lige bortset fra RGB, gamma og 10p på mit tv, der er samme årgang.
Af trold80
#136906
ja det skulle jeg da os mene tools s¨kan du da få det pænt som de andre, så problamatisk er det hele ikke :)