Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ChrisRTM
#134885
Hej Flatpanel'er

Kæresten og jeg har lige købt ovenstående model efter at have læst den imponerende test af dette.

Desværre er vi en anelse utilfredse med selve billedet, kornet, uskarpt og til dels sløret?? mm. og ville derfor høre om der findes en række professionelle kalibrerings indstillinger/guider til det perfekte billede for denne ellers temmelig dyre model.

*Vi er pt. gået ud fra de kalibreringsindstillinger, der blev anvendt til selve testen af LG 42LE850N, men som nævnt er billedet stadig uskarpt..?

Håber I kan hjælpe.

Vh.
Chris
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#134886
Hvilket signal benytter du? Hvis det er et analogt antennesignal, så er det dér fejlen ligger.
Af ChrisRTM
#134887
Indrømmet, jeg er helt idiot til TV og lign.

Mener det er Digitalt Signal, Antenne Kabel TV, har manuelt indstillet fjernsynet på den 'berømte hemmelige' kode nr. 151.
Af bennynissen
#135297
Jeg fik igår leveret et 42le8500 fra cinemagic. Efter at have stillet skærmen op fulgte jeg indstillings forløbet, lod det lave en fuld automatisk program søgning, det tog lidt tid, men tiden værd, sikken et billede. Har her til morgen lavet en expert indstilling med Rasmus kalibrering, woowww :D Det var godt igår, men nu er det endnu bedre 8) jeg er bare kanon tilfreds, det sparker røv8) Det kan kun blive et godt bekendskab, LG 42le8500 og så mig :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#135308
ChrisRTM skrev:Indrømmet, jeg er helt idiot til TV og lign.

Mener det er Digitalt Signal, Antenne Kabel TV, har manuelt indstillet fjernsynet på den 'berømte hemmelige' kode nr. 151.
Jeg kan ikke helt forstå at tingene skulle være kornede og skarpe hvis signalet er digitalt og du har indstillet det efter vores henvisninger. Er du sikker på, at du ikke har noget "noise reduction" aktiveret et sted?