Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FG
#127281
Så har jeg fået indstalleret mit nye store og meget flotte LGPK950N.

Har indsat kalibrering fra testen af PK950N og det ser rigtig godt ud, men efter indstilling af farvekontrast kommer indstilling af noget andet farve, også rød, grøn mm - hvad er det og skal det bare stå på 0????

Så i en anden tråd at hvis man viser - er det billeder i HD, så skal man sætte tvet på "just scan" - kan jeg få en uddybning af det og hvor finder jeg indstillingen?

Tvet regner jeg med skal køre stort set non stop de første 200 timer m billder fra usb, når jeg ikke ser film eller tv på det - er det ikke fint til at fjerne evt. fosforslør og modvirke retention?

Frederik
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#127282
Fosforslør kan du ikke fjerne ved at foretage en indkøring. Det er muligt, at det bliver bedre med tiden, men det vil ske uanset om du kører TV'et til eller ej. Har du da problemer med dét?

Indstillingerne for rød, grøn og blå er det du ser her:
• Red contrast: -4
• Green contrast: 1
• Blue contrast: 2
• Red brightness: -7
• Green brightness: 3
• Blue brightness: 3
Af FG
#127284
Nej - ingen problemer med hverken fosforslør eller retention:-) - men bare for at gøre som foreskrevet...

De indstillinger har jeg for farve - det er de indstillinger der er mulighed for efter farve kontrat og brightness - kan ikke huske hvad de hedder, men hvis man kører videre ned i menuen under ekspert kommer de - sidder med mit brækkede ben oppe pt., så har ikke lige tvet foran mig
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#127289
Jeg tror ikke jeg er helt med på hvad problemet er. Er det fordi du ikke har "Brightness" og "Contrast" præfix på R, G og B justeringerne?
Af FG
#127453
Sidder nu foran tvet - det er det der hedder farvestyringssystem , som kommer når du kø'rer videre ned i menuen efter at have indstillet farvekontast og lys....Skal man ændre noget i farvestyringssytem-indstillingerne?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#127456
Generelt er det nok hér hvor der kan ske at være afvigelser fra vores test-eksemplar til din model, så hvis du vil udelade at justere nogen af de ting vi skriver, så er farvereguleringen nok det bedste sted at holde sig fra. Men finder du ikke de justeringer, som jeg angav ovenfor i dén menu?
Af FG
#127460
Jo har kalibreret efter testen og det ser også rigtig godt ud, men det kunne jo være man kunne forbedre endnu mere - jeg må enten lege eller blive ved det det er, for det er rimelig omfattende det der farvesystem, med mulighed for at justere 12 forskellige parametre