Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kombat
#102022
Hej.

Håber dette er det rigtige sub-forum :)

jeg er så sent som idag blevedet den lykkelige ejer af en Samsung UE46C6005 tv og håber på lidt hjælp hvis der er noget at hente.

det står pt med "out of the box" indstillingerne, eller det vil sige næsten har prøvet at rodde lidt og tage et par ting fra.

mit problem ligger i at jeg ville teste hvordan det kørte sammen med min pc, så jeg har smidt et dvi-hdmi kabel i for at se hvordan det klarer sig med film / spil via pc.
Dog syntes jeg at jeg oplever at billedet ikke helt kan følge med / lagger / hakker en smule når jeg ser via pc, jeg har rodet lidt rundt i tv'et menu'er og er ret sikker på jeg har fået taget 100hz tilstand fra(syntes at kan læse mig til at det er oversagen til det lagger/hakker på nettet) men syntes ikke rigtigt det har hjulpet og at jeg stadig oplever det lagger. Det skal siges at jeg kører med Udvidet skrivebord, hvis det ellers har noget at sige :)

jeg mistænker at det vil se ud somom det hakker også i spil, dog har jeg endnu ikke fået testet dette, men skal nok kommentere når jeg har :)

er der nogle af jer kloge hoveder derude der har nogle gode ideer til hvad der kan være oversag til dette?

min pc har en Core-i7 920 @ 2,6 ghz og XFX Radeon 5870 grafikkort, så den kan skam afspille hd film ganske fint.