Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noxity
#130217
Jeg legede lige lidt med indstillingerne på mit Samsung i dag.

Aktivering af game mode fjernet mit problem med lag på musen. Logisk nok.

Så problemet skyldes nok opdateringshastigheden. Er ikke klar over om EX500 også har en game mode af en art.
Af MF-DK
#130317
EX500 burde meget gerne have en billedeprofil beregnet til spil. Den kan findes under Valg af motiver hvis man trykker på Scene knappen. :)
Af JbnInc
#130347
Nå, efter at jeg fik opdateret mit software der afspillede mine film, forsvandt problemet. Mht. kalibreringen af mit tv, så synes jeg egentlig at jeg har fået indstillet det o.k.

Dog synes jeg stadig, at jeg har problemer med mørke scener i film, serier etc. Farven sort bliver meget hurtig alt for sort, og har ikke mange detaljer i sig.

Kan man ændre på én specifik farve? Alt andet står ganske fint efter mit øje, men så snart der kommer en sort baggrund påf.eks. en aftenhimmel, eller et sort jakkesæt, så går det galt.

Kan man gøre noget ved det?
Af MF-DK
#130360
JbnInc skrev:Dog synes jeg stadig, at jeg har problemer med mørke scener i film, serier etc. Farven sort bliver meget hurtig alt for sort, og har ikke mange detaljer i sig.

Kan man ændre på én specifik farve? Alt andet står ganske fint efter mit øje, men så snart der kommer en sort baggrund påf.eks. en aftenhimmel, eller et sort jakkesæt, så går det galt.

Kan man gøre noget ved det?
Du skal nok under i punktet Lys. Den indstiller primært hvordan de mørkeste niveauer i billedet skal tage sig ud. Måske er den sat for lav.