Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sloth
#88573
Jeg har et Panasonic PX80 som jeg har kalibreret efter anbefaling fra denne side. Og syntes billedet blev meget bedre, det var som om der var for for mange farver inden den blev kalibreret.

Nu har jeg så fået en samsung box fra yousee. Men når jeg henter signal igennem den er der en stor forskel på farverne kontra når jeg går udenom. Ved godt signalet skulle være bedre igennem boxen.

Men det jeg så tænkte skal TV`et kalibreres anderledes når jeg bruger boxen, eller måske boxen skal kalibreres. Syntes nemlig det er som om der kommer for mange farver når jeg går igennem boxen. Lidt som da PX80`en var "out of box"
Af Ney
#88575
Nogle TV bruger forskellige profiler på forskellige input. Så det kan være at den ikke bruger den samme kalibrerede profil når du har boksen sat til. Jeg ville checke dette først i hvertfald.
Af Sloth
#88595
Så jeg skal se om indstillingerne er det samme når jeg går igennem og udenom boxen. Og så evt. lave indstillingerne med boxen tændt?

Og kan jeg så bruge de samme indstillinger som er lavet under anmeldensen her på siden.Eller er det nogen andre indstillinger der skal bruges når jeg går igennem boxen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#88599
TV'et kan køre med forskellige profiler på hvert input, så det er det der er galt. Brug blot de samme værdier som i vores test - de er også opnået gennem HDMI porten, så der er ingenting forgjort i blot at bruge samme profil flere steder.