Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cutter
#76893
Måske et lidt underligt spørgsmål,,,

Men hvordan kalibrere en "uddannet" kalibrator 'ens Tv? (I ved nok,,dem som tager 2500-3000kr for det)

Han indstiller vel ikke bare i Tv-menuen,,,, Bruger han måske en pc?
Nogen der ved hvordan det forgår??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#76895
Vi har en hel artikel om det:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1249652432

Mange TV har nogle ekstra justeringsmuligheder i den såkaldte servicemenu, hvor man kan finjustere billedet, og gemme nye fabriksindstillinger. Mange nyere TV har dog alle de nødvendige muligheder i den almindelige menu.
Af Cutter
#76897
Er der nogen der ved hvordan man kommer ind i servicemenuen på Sony's 40z4500?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#76900
Der har du ikke noget at gøre inde. Trykker du på en forkert knap derinde, så kan du ødelægge TV'ets funktionalitet fuldstændigt. Der findes eks. options der deaktiverer fjernbetjeningen, og menupunkterne er ikke altid lige logisk navngivet. Hold dig væk derfra!

Der er desuden ikke nogen garanti, der dækker reparation af et TV, der er ødelagt via servicemenuen.
Af Cutter
#76931
Nu spørger jeg igen,,,, Hvordan ville en prof. kalibrere mit Tv?

For hvis man skal betale en prof. ca. 3000kr for at kalibrere, så bruger han vel ikke den "forenklede kalibrering" som du henviser til !?

Du skriver at jeg ikke har noget at gøre, der inde i servicemenuen,,, Man kan vel sige at det er ligsom BIOS'en i en pc, der har man jo heller ikke meget at gøre, hvis man er uøvet, men det må folk vel selv om!

Eller tager jeg helt fejl?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#76941
Den første del har jeg allerede svaret på. Ja, servicemenuen kan betragtes som en BIOS på din PC.