Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xplorer1978
#66623
Nogle der har lidt tips til hvor længe og hvordan en god kalibrering skal være for en sprit ny LG PS8000 min første flat tv
Af bleze
#66656
PS8000 er ISF kalibrerbart, så når det har hørt 200+ timer ville du med fordel kunne opnå bedst mulige billedkvalitet ved investering i sådan en kalibrering.
AV Precision og CSO laver dem her i Danmark. Kender ikke andre.
Jeg har selv et 60PS8000 (når det en gang bliver leveret efter ombytning) som jeg påtænker en sådan kalibrering
Af xplorer1978
#66688
Lækkert den vil jeg glæde mig til at se.

Nå men jeg har selv slået alt fra og sat kontras farve og alt der der ned på 50% samt energi på det laveste forbrug (3) Efter at have rodet med siger jeg bare **** hvor kan der komme skarbe billed på det tv det det er da alt for vildt glæder mig til jeg har kørt med det i 200 timer så jeg kan få endnu vilder billed ud af den PS8000
Af xplorer1978
#67260
Fedt nok glæder mig til at høre og se hvad I syns om den.
Jeg har slået alt fra de sidste 14 dage med alt på 50% meget mørkt er nu begyndt at stille den ind noget skarper og **** et billed den kan give alt er kniv skarbt, selv om det er min første flad tv så må jeg indrømme den giver et rigtig fedt billed til prisen.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#67874
Glæder mig også til at høre om indstillingerne.

Jeg har nu haft mit 50PS8000 i 2 dage, og mine iagttagelser indtil videre:

1) superfedt design
2) ingen blæserstøj og støj fra strømforsyning
3) retention: opstår lynhurtigt med mindre man indstiller tv'et ganske mørkt - håber det bliver bedre efter de første 200 timer
4) supergod lyd i forhold til at tv'et er så tyndt
5) der er indbygget DVB-C med den seneste firmware.
Senest rettet af Filip_kbh 9. feb 2010, 13:35, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#70192
Hvis du vil skåne TV'et kan du skrue ned for kontrasten. Resten skulle dog kunne benyttes uden problemer - vore indstillinger er bestemt ikke mere hidsige end dem TV'et leveres med fra fabrikken.
Af Lynch
#70201
Tak for hurtigt svar. Er det nødvendigt at justere strøm niveau 3 oveni eller er det overkill?
Brugeravatar
Af truehorses
#70203
Jeg bruger strøm niveau til at korrigere for dagslysets variation iløbet af dagen indtil aften...
Af Lynch
#70283
Tak for de gode råd. LG'en er nu oppe med fantastisk resultat. Jeg er stadig ikke helt klar over det faktiske behov for indkøre det?