Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ghidora
#341744
Der begynder at florerer en del videoer på youtube med QD-OLED TV.

Vincent har også importeret et Samsung S95b.
Af Ghidora
#341764
Spændende!

Lyder som om diverse youtubere er helt på røven over hvor meget bedre farverne er end på alm OLED.

Men bliver godt med nogle mere professionelle udmeldinger ;)
Af kabri
#341790
Det bliver spændende at se hvad qd oled kan. Om et par år er jeg klar til at rykke til næste skærm.
Af Ghidora
#341795
Ja det er super spændende, men man har ikke rigtig lyst til at være first movers vel? ;)

Der er vidst flere der har oplevet at samsung skærmen er bukket/bøjet, men om det skyldes dårlig kvalitets kontrol eller om det er transport skade ved jeg ikke?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#341797
Det kan også ske hos de andre. Vi har haft et OLED TV testeksemplar eller to, som har et lille hak cirka midtpå. Man skal dog kigge godt efter og det ses ikke fra afstand. Jeg tror, at det sker under transport.
Af hrjonas
#341799
Hvis lysstyrken er høj, og der ikke kan ske burn-in, så er vi vel ude i noget nær et PERFEKT tv?

Men 65" skal altså under 20.000 kr., før jeg er frisk...
Af Ghidora
#341807
Prisen er på niveau med LG G2, så hvis de nuværende priser på f.eks. LG G1 er sammenlignelige så vil du kunne købe det for ca. 15.000 kr. på tilbud ;)

Det kræver naturligvis at Samsung har en tilsvarende avance, hvilket man godt kunne forestille sig de ikke har på nuværende tidspunkt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#341810
Burn-in vil kunne forekomme ligesom på andre skærme af samme type. Så længe der er tale om lyskilder, som har en (relativ) kort halveringstid, så vil skærmen være disponeret overfor inhomogen ældning.